Intarzierea finalizarii lucrarilor de infrastructura din anumite zone din Bucuresti a determinat investitorii imobiliari sa ocoleasca aceste locatii, care s-au dezvoltat sub asteptari, apreciaza analistii companiei DTZ Echinox.
"Chiar daca proiectele de infrastructura sunt in lucru, nu doar anuntate ca aprobate sau cu finantare obtinuta, dezvoltarile imobiliare incep atunci cand acestea se si concretizeaza", a declarat intr-un comunicat Mihai Pleasu, consultant senior departamentul investitii al DTZ Echinox. In opinia acestora cele mai bune locatii in zona capitalei vor fi tot cele existente, in defavoarea zonei , aprecieza analistii DTZ.
Defavoare? Cum?
Dezvoltarea din zonele limitrofe Bucurestiului ar putea sa scape de sub control, avand in vedere ca si in prezent acestea cunosc deja o crestere accelerata pe segmentul rezidential. Potrivit companiei DTZ Echinox, noile locuinte nu se construiesc dupa un plan coerent elaborat de primarii.
DTZ Echinox da drept exemplu negativ cartierul, fost sat Pipera, din orasul fosta comuna Voluntari. Aici unii dezvoltatori au inceput sa construiasca imobile cu regim de inaltime mare, desi zona era dominata pana nu demult de asezarile de case. Analistii spun ca dezvoltarile masive vor avea pe termen mediu un efect negativ, prin aglomerarea excesiva a rutei soseaua Petricani-soseaua Bucuresti-Nord-soseaua Pipera-Tunari, dar si a rutelor adiacente: soseaua Pipera, Bulevardul Dimitrie Pompei si Strada Fabrica de Glucoza.
“Aceste dezvoltari de spatii de birouri, depozitare si show-room in zona Pipera au anticipat totusi viitoarea conectare a zonei cu A3 – Autostrada Bucuresti-Brasov, in speranta imbunatatirii rapide a infrastructurii in zona. insa, la modul in care evolueaza constructia acesteia, imbunatatirile in zona par a avea cativa ani buni de asteptat”, a declarat consultantul senior in cadrul departamentului investitii al DTZ Echinox, Mihai Plaesu.
Analistii DTZ Echinox mai spun ca in cazul in care municipalitatea nu va demara curand lucrarile prevazute in planul urbanistic zonal, inainte de a astepta conectarea zonei cu A3, foarte curand, pe aceasta ruta, traficul va fi complet sufocat.
In prezent, cele mai multe investitii imobiliare se fac in continuare in nordul Capitalei. Peste 20 de ansambluri rezidentiale si circa 400 de vile urmeaza a fi finalizate in urmatorii doi ani in zona Pipera-Tunari.
Infrastructura a dus la blocarea proiectelor marete pentru zone... micute!
O zona mult mediatizata putea fii Bulevardul Theodor Pallady, unde in urma cu trei-patru ani era asteptata o dezvoltare accelerata a zonei, datorita anuntatei finalizari a Autostrazii Soarelui in anul 2005 si prelungirea liniei de metrou.
"Doi ani mai tarziu, autostrada inca este incompleta, linia de metrou este inca in lucru, iar in zona nu s-a dezvoltat nimic semnificativ. Exista totusi doua proiecte majore de retail care se vor dezvolta in urmatorii doi-trei ani, care vor atrage probabil alte dezvoltari in zona. In acest caz, intarzierea fata de prognozarile initiale este de patru ani", au explicat reprezentantii companiei.
Astfel, pentru birouri locatiile preferate vor fi in continuare cele din nord, dar si din vest. Pentru acest segment se asteapta dezvoltari de mare anvergura in perimetrul Calea Floreasca/ Barbu Vacarescu, zona care va deveni de top in urmatorii doi-trei ani.
Zonele ideale pentru dezvoltarile de spatii de retail vor ramane locatiile de pe marile artere de circulatie, pentru shopping mall-uri in zone cu o mare densitate a populatiei, iar pentru retail park-uri in zone periferice, pe soselele principale de iesire din oras in apropierea liniei de centura.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro