Integrarea europeana reprezinta un pas foarte mare si greu de trecut pentru majoritatea companiilor, unele dintre ele se vor dezvolta rapid iar firmele mici vor disparea pur si simplu de pe piata. In acest contex, grupul Flamingo a prezentat strategia companiei pentru urmatoarea perioada, in conditiile modificarilor care vor surveni odata cu 1 ianuarie 2007, in cadrul unei conferinte de presa.
Obiectivele pe 2006 au fost indeplinite
Dragos Cinca, presedinte Grup Flamingo, este foarte optimist in ceea ce priveste pozitia grupului pe piata dupa aderarea la Uniunea Europeana. Flamingo s-a dezvoltat foarte mult odata cu procesul de integrare a grupului Flanco care a avut loc in luna mai a acestui an, iar cotarea grupului la Bursa de Valori Bucuresti a reprezentat un pas important facut de companie pe piata de retail. “Odata cu UE se impune un nou format de retail iar Flamingo se incadreaza perfect pe acest segment”, precizeaza presedintele Flanco.
“Majoritatea obiectivelor grupului pe anul 2006 au fost realizate. Achizitia si integrarea Flanco, cooptarea unui top-manager cu experienta dar si dezvoltarea strategiei pe termen mediu si lung au reprezentat obiectivele grupului nostru”, a precizat presedintele Flaminngo in cadrul conferintei. In ceea ce priveste aducerea unui top-manager, grupul a apelat la managerul ceh, Jiri Rizek. Acesta va aplica metodele sale know-how acumulate de-a lungul timpului, in vederea cresterii productivitatii companiei.
Flanco World, un nou concept pe piata de retail
In 2006, compania a realizat si implementat o noua structura organizationala prin restructurarea lanturilor de retail. Astfel au fost inchise magazinele mici si au fost mai mult dezvoltate celelalte magazine, de la 200 de magazine care apartineau grupului, in prezent au ramas 150 de magazine. Aceasta restructurare a determinat aparitia unui hypermarket, Flanco World. Aparitia magazinului a survenit in urma dezvoltarii conceptului de magazine pe suprafete mari. Reprezentantii grupului au adaugat ca in curand vor mai aparea inca doua magazine de acest fel, numarul lor ajungand in 2007 la zece. Inchiderea magazinelor mici a determinat si o restructurarea de personal, atat in cadrul Flanco cat si Flamingo.
Din totalul magazinelor ce apartin grupului, Flanco World detine 10%, Flamingo si Future Shope 20%, restul de 70% este reprezentat de magazinele Flanco. Magazinele Flamingo detin un procent mai mic deoarece acestea sunt axate numai pe produsele de IT&C. Pe viitor companie doreste sa imbunatateasca gama de produse IT prin comercializarea mai multor produse de entertainment.
Se ieftinesc 'plasmele', se scumpesc insa masinile de spalat
“In perioada urmatoare produsele de lux (televizoarele cu plasma, ecranele LCD) vor cunoaste o dezvoltare rapida, fapt ce va determina o scaderea a pretului acestora. Pe de alta parte, produsele electornice si electrocasnice, destinate utilizarii pe termen mediu si lung vor deveni putin mai scumpe. Astfel preturile dupa 1 ianuarie 2007 vor cunoaste numai suisuri si coborasuri pentru fiecare categorie” este de parere Jiri Rizek, Managing Director Retail Divison Grup Flamingo.
“Desi acum liderii pietii si de altfel si principalii competitori sunt Media Galaxy si grupul de magazine Altex, piata are un potential bun ce va ajuta compania sa se extinda” afirma presedintele Flamingo, Dragos Cinca. In prezent grupul Flamingo detine o cota de piata de 18%.
Ca planuri de viitor, Flamingo are in vedere consolidarea pozitiei pe piata, fapt ce se doreste a fi realizabil in minim 2 ani. De asemenea nu este exclusa posibilitatea unei fuziuni cu o alta companie.
Cosmina Doicu
[email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro