Sa ai propria pagina pe Internet este foarte simplu. Investesti o suma moderata de bani si incepi sa faci afaceri online. Dar trebuie sa ai fii atent la construirea ei deoarece pot aparea unele greseli. Pentru a le evita, trebuie sa tii cont de anumite consideratii generale si de cateva... sfaturi pe care le gasesti in randurile de mai jos.
Aspectele generale ale crearii unui brand de Internet
Cel mai comun defect este lipsa unei personalitati, datorita felului in care sunt scrise site-urile, imaginii afisate sau din cauza conceptului general. Desigur ca nu este valabil pentru toata lumea. Dar, in general, site-urile serioase tind aiba un design bun, poate putin prea artificial, rece, lipsite de legatura cu umanul. Din aceasta cauza se ajunge la incapacitatea de a lega o relatie cu vizitatorii. Transforma vizitatorul intr-un prieten care sa astepte cu nerabdare sa va revedeti, care sa aiba incredere si sa se simta in largul sau cand faceti afaceri impreuna.
Modalitati de a-ti 'umaniza' site-ul
Scrieti in meniu ceva de genul “Faceti cunostinta cu echipa noastra” sau “O urare din partea presedintelui”, in locul denumirilor standard pentru toate site-urile de genul “contact”sau “cuvantul presedintelui”. Stilul de scriere ales ar trebui sa fie unul familial si primitor. Sa dea impresia ca inviti sa pofteasca un oaspete in casa sau la birou. Stilul poate coincide cu personalitatea marcii. Un functionar bancar poate fi prietenos, si in acelasi timp formal. Astfel daca personalitatea marcii este onesta, transparenta si deschisa, numarul vanzarilor vor fi din ce in ce mai mari.
Daca vinzi ceva direct prin internet, este bine de stiut ca oamenii nu prea sunt dispusi si increzatori sa dea informatii on-line despre cartile lor de credit, catre o fiinta din ciberspatiu. O informare detaliata despre produse sau servicii l-ar ajuta sa ia o decizie. La fel si asigurarea neconditionata a returnarii banilor. Adevarul este ca toti cei care au retineri si nelamuriri vor lua decizia de a nu mai comanda produsul.
Ti-ai propus sa creezi un concept si sa atasezi multe informatii site-ului tau. Acestea trebuie sa ii invete si sa ii determine sa revina. O mare parte din succes sau insucces depinde de felul in care este site-ul tau are parte de promovare.
Iata inca cateva sfaturi:
1. Simplifica designul. Exista suficiente site-uri prost gandite sau prea procesate. Nu pune prea multe lucruri pe prima pagina. Ai fost vreodata intr-un restaurant in care meniul era atat de confuz si de bogat incat sa nu te poti decide ce sa comanzi? Acelasi lucru li se va intampla si celor care iti vor vizita site-ul.
2. Nu incarca prea mult pagina. Designul trebuie facut in functie de utilitatea pe care o are pagina. Oamenii nu acceseaza site-urile pentru ca sunt dinamice, ci pentru ca au nevoie de informatii, divertisment sau stiri. Daca efectele speciale aparute in site nu ingreuneaza munca si ii atrage pe vizitatori, dandu-le motiv sa revina, atunci e bine. Dar daca nu, nu irosi timpul altora degeaba. Ideea este sa le dai utilizatorilor ocazia sa controleze continutul si viteza cu care se desfasoara. Nu-i obliga sa dea numai peste mesaje cu oferte de vanzari, sa completeze formulare lungi sau sa astepte ca efectele speciale sa se incarce. Sase secunde inseamna mult pe internet.
3. Cel mai comun design este cel rectangular pentru ca se potriveste cu forma monitorului. Pot fi folosite si cele rotunde, ovale sau alte formate interesante si colorate.
4. Nu folosi text rasturnat, text alb pe fundal negru. E greu de citit si obositor pentru ochi. Nu folosi un fundal incarcat care sa ingreuneze citirea. Textul trebuie sa contina linii scurte, sa fie undeva intre spatiul dintre coloanele unui ziar si o carte brosata.
5. Trebuie sa faci o lista cu criteriile de care are nevoie un site “lipicios” si care “creeaza dependenta”. Cum crezi ca poti determina un om sa reviziteze acea pagina? Gandeste-te la sase idei, trei pentru “lipicios” si trei pentru “creatoare de dependenta”.
Cosmina Doicu
[email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro