ING – miza pe electronic banking

25 iulie 2006

Bankingul modern tinde sa elimine interactiunea cu functionarii bancii in tranzactiile de zi cu zi, majoritatea operatiunilor desfasurandu-se automatizat, simplu si fara stress pentru clienti. Aceasta este directia catre care se dezvolta ING: un “electronic banking” complet, ce incepe cu produsele de retail, dupa cum declara noul presedinte ING, Misu Negritoiu.

Domnule director Misu Negritoiu, ce transformari pregatiti in directia extinderii activitatii bancare si care sunt principalele obiective ale ING?
Tot ce aducem noi - produse si servicii, precum si reteaua de distributie - sunt practic transformari deoarece sunt "altceva" decat ofera altor institutii bancare. Directia de dezvolatare a ING este una noua si moderna. Profilul bancii se contureaza ca un "electronic banking" complet, incepand cu produsele la retail. Pana la urma, ING Romania urmareste cresterea activitatii si ca rezultat, crestere cotei de piata. In acest sens, folosim trei directii: numar sporit de clienti, produse noi pe care le oferim clientilor si dezvoltarea retelei de distributie.

Ce masuri veti lua pentru a creste cota de piata?
In principal ne orientam catre distributie. In retail cota de piata reprezinta de fapt numarul de sucursale inmultit cu numarul de clienti pe sucursale si asa creste numarul de clienti. Odata cu cu deschiderea unor noi sucursale depozitele vor fi mai multe. La sfarsitul primului trimestru al anului am avut o cota de piata de 6,3 si tintim sa atingem o cota de piata de 8-10% in urmatorii 3 ani, care va fi mai mult un rezultat al activitatii decat o tinta in sine.

Pe ce anume trebuie sa mizeze o banca pentru a-si creste cota de piata?
Pe produse si servicii atractive pentru clienti. Trebuie sa fie o banca flexibila, inovativa si operativa.

Cat va investi ING in strategia de dezvoltare?
Nu este o investitie colosala. Probabil cateva zeci de milioane de euro.

Cati clienti persoane fizice are ING?
In prezent sunt aproximativ 200.000 de clienti persoane fizice.

Spuneati ca veti introduce toate produsele de la nivel international si in Romania. Ce produse nu aveti in prezent, dar pe care intentionati sa le introduceti?
Produsele pe care nu le avem inca in Romania sunt "asset management", deoarece piata este inca destul de mica si nu are un volum suficient. De asemenea, nu avem "ING Direct", care este de fapt o tehnologie de savings si deposit, bazata pe volume foarte mari. Aceasta se ofera in tari care au un PIB de peste 500 de miliarde de euro. Si acest produs nu va veni curand. In rest, le avem pe toate.

Ce ne puteti spune despre produsele de plati ING?
In Europa se introduce un sistem de plati uniform standard SEPA, ajustate de alte produse de plati. Acestea vor aduce mai multe puncte societatilor multinationale care nu vor mai face transferurile dintr-o tara in alta, ci pur si simplu le vad in sistem. ING are probabil cel mai bun electronic banking, are ING Oline, un produs pe care dorim sa-l dezvoltam, sa-l perfectionam.

Ce servicii veti mai introduce pentru ING Online?
ING Online este un sistem destul de prietenos, apreciat de numerosi clienti. Initial, noi l-am proiectat pentru un numar de clienti mai mic decat avem in prezent. Prin urmare, trebuie mai intai sa-i dezvoltam capacitatea ca sa cuprinda un numar mai mare de plati. De fiecare data verificam siguranta, apoi il legam la "Direct Debit". Cine foloseste "Direct Debit" il foloseste numai pentru ING Online, in acest mod efectuindu-se plata electronica. Dupa cum stiti, noi avem "home bankingul" pentru retail si "ING Online pentru corporate. Platile ajung mult mai repede prin ING Online "corporate to corporate", precum si din "home banking" la retail pentru "person to person". In prezent, lucram deja la interfata "person to corporate".

Care este segmentul de clienti pe care mizati?
Din punct de vedere al potentialului, ca proiecte mari (unde vor fi probabil cei mai multi bani) ar fi infrastructura si utilitatile. Mai putem aminti "agro business-ul", sectorul alimentar si de distributie.

Credeti ca este suficienta transparenta pe piata bancara romaneasca?
Probabil nu. Gradul de transparenta depinde de Oficiul de Protectia al Consumatorului, precum si de atentia si de gradul de informare al clientilor. Acestia trebuie sa fie foarte atenti la ceea ce platesc. De asemenea, trebuie sa citeasca de trei ori inainte sa semneze contractul. In orice caz, bancile au un sistem suficient de profesional ca sa asigure o baza legala pentru toate costurile pe care le impun. Totusi, cred ca sunt numeroase lucruri de facut in acest sens.

Credeti ca publicitatea agresiva a unor institutii bancare este eficienta pentru a-si atrage clientela?
Depinde. Pe zona de retail, publicitatea poate fi una eficienta, nu insa si pentru persoanele juridice. De exemplu, pe zona de retail noi mizam mai mult pe o campanie de informare a consumatorilor, deoarece sunt produse noi si le descriem pentru a le face cunoscute. La produsele pentru corporate nu facem publicitate.

De ce sa vina oamenii la ING Bank?
Cred ca produsele in sine pe care le ofera ING atrag clientii in mod special. Cei care vor veni sunt cei care folosesc aceste instrumente moderne de manipulare a banilor si de plati, o tehnologie de ultima ora, care este tot mai cautata. De asemenea, clientii sunt interesati sa economiseasca timp, au nevoie de informatii operative, etc, acesta fiind si profilul celor care se potrivesc cu produsele pe care le ofera banca noastra.

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro