Informatizarea IMM-urilor romanesti, sub nivelul mediu din UE

27 iunie 2006

In urma unei anchete realizata de Consiliul National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) privind "Inovarea si informatizarea IMM-urilor romanesti", s-a constatat ca eforturile de inovare ale IMM-urilor s-au concentrat in special spre noile produse, in proportie de 40,96%. Societatile chestionate au fost in numar de 1.306. Dintre acestea... 28,56% s-au orientat catre noile tehnologii, 22,74% spre noile abordari manageriale si de marketing, in timp ce 19,98% nu au avut abordari inovatoare. Numai 0,84% dintre societatile respondente au pus accent pe innoirea sistemului informatic.
 
Ponderea cea mai mare, adica 24,51 de procente, o detin firmele care nu au alocat nici un procent din investitii inovarii. Acestea sunt urmate de firmele care au alocat maximum 20% din investitii inovarii, reprezentand 20,10 procente din societatile chestionate. Ceva mai putin, adica 19,44% din IMM-uri au destinat inovarii cel mult 10 procente din investitii si numai 11,19% din firme au alocat maximum 50 de procente acestui segment. Pe ultimul loc se situeaza IMM-urile care au dedicat peste 50% din investitii inovarii, cu o pondere de 7,03% din totalul IMM-urilor chestionate.
 
Din punctul de vedere al utilizarii tehnologiei informationale, rezultatele sondajului au relevat ca 82,08% dintre firme au in dotare computere, 70,14% acceseaza internetul, iar 62,86% utilizeaza e-mail-ul. De asemenea, 24,12 procente din IMM-uri detin un site propriu, 12,40% utilizeaza internetul si 7,89 procente din intreprinderi recurg la vanzarile, respectiv cumparaturile on-line. Scopul in care este utilizat internetul in cadrul IMM-urilor este comunicarea cu furnizorii sau clientii, 56,89% urmaresc obtinerea informatiilor despre mediul de afaceri, iar 27,87% vizeaza facilitarea comunicarii. In cadrul firmei, 27,64% efectueaza tranzacþii, contracte si plati, iar 3,83% din intreprinderi au indicat ca folosesc Internetul in alte scopuri, cum ar fi licitatiile, promovarea site-urilor proprii, divertisment etc.
 
In concluzie, rezultatul sondajului a scos la iveala faptul ca intensitatea cu care IMM-urile din Romania inoveaza si folosesc tehnologia informationala este sub nivelul mediu din Uniunea Europeana. In schimb, in ultimii trei ani se constata o accelerare notabila a proceselor de informatizare si inovare in IMM-urile din tara noastra. Pentru a recupera decalajele fata de Uniunea Europeana sunt necesare programe de consultanta, asistenta si training pentru IMM-uri.

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro