Volumul vânzărilor Indesit a crescut în primul trimestru cu 2,1%, cele mai performante pieţe ale producătorului italian de electrocasnice fiind România, Franţa, Turcia şi Rusia, potrivit datelor publicate de companie. Indesit a obţinut pe aceste pieţe o creştere peste estimări a volumului vânzărilor, în timp ce rezultatele din Spania şi Germania au fost sub aşteptări.
Profitul net al Indesit a scăzut în primul trimestru cu 6,6%, la 21,6 milioane euro, de la 23,1 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului 2007, în timp ce vânzările au urcat cu 0,6%, la 756,2 milioane de euro.
Indesit a obţinut o creştere de 1,2% a profitului înainte de plata dobânzilor şi impozitelor (EBIT), la 46,2 milioane de euro. "Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele din primul trimestru. În pofida impactului semnificativ al aprecierii euro, Indesit a reuşit să-şi îmbunătăţească rezultatele excelente de anul trecut", a declarat directorul general al companiei, Marco Milani.
În condiţii de curs valutar constant, vânzările au urcat cu 4,4% şi profitul EBIT cu 37%.
Printre factorii negativi menţionaţi de companie se numără aprecierea euro şi costul materiilor prime, în timp ce mixul de produse şi preţuri, costurile de producţie şi publicitate şi calitatea produselor au avut o influenţă pozitivă.
Vânzările de maşini de gătit au scăzut cu 1,8%, la 180 milioane euro, cele de frigidere au urcat cu 5,9%, la 197 milioane euro, iar în cazul maşinilor de spălat a avut loc un declin de 1,2%, la 325 milioane euro.
În ianuarie şi februarie, cererea pe piaţa vest-europeană de retail a scăzut cu 0,8%, în Europa de Est, excluzând Turcia, a urcat cu 12,8%, iar în regiunea CIS avansul a fost de 8,9%.
Indesit, al treilea mare producător european de electrocasnice, în funcţie de valoarea de piaţă, este controlat de familia Merloni şi compania holding a acesteia, Fineldo.
Mediafax
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro