Incep vanzarile pentru noul Volvo FM MethanDiesel

Volvo Trucks isi extinde oferta sa pentru combustibili alternativi prin lansarea noului Volvo FM MethanDiesel. Volvo devine astfel primul producator de autocamioane din Europa care ofera camioane propulsate cu gaz pentru distributia regionala, dar care pot indeplini, de asemenea, si cerintele de transport pentru distante lungi. Productia va incepe in luna august.

 

"Noul nostru camion metan-diesel creaza noi conditii operationale pentru piata camioanelor alimentate cu gaz. Prin utilizarea gazului metan lichefiat intr-un motor diesel eficient, facem posibila exploatarea camioanelor alimentate cu gaz in transporturi mai grele si pe distante mai lungi. Suntem primul producator de autocamioane din Europa care facem acest lucru", declara Claes Nilsson, Presedintele Volvo Trucks Europe Division.Din luna august, va incepe productia de serie a camioanelor Volvo FM MethanDiesel, iar comenzile pot fi facute deja de astazi, insa doar intr-un numar limitat. Primele piete sunt Olanda, Marea Britanie si Suedia, unde infrastructura pentru gazul metan lichefiat este cel mai bine reprezentata. Planurile sunt in curs de desfasurare pentru fabricarea unui numar de aproximativ 100 de camioane diesel-metan in anul 2011.


 

Eficienta mai mare si emisii mai scazuteNoul Volvo FM MethanDiesel este echipat cu un motor de 13 litri, care produce o putere de 460 CP si un cuplu motor de 2.300 Nm. Combustibilul este format dintr-un amestec de pana la 75 % gaz metan lichefiat si restul motorina, dar acest raport poate varia in functie de modul in care vehiculul este utilizat. Deoarece gazul metan costa adesea considerabil mai putin decat motorina, se pot realiza, de asemenea, economii financiare importante.


In comparatie cu motoarele conventionale cu gaz, la care combustibilul este aprins de catre bujii, alternativa metan-diesel ofera o eficienta cu 30 - 40 % mai mare. Ceea ce inseamna ca necesarul de combustibil este redus cu pana la 25 de procente. In cazul in care camionul foloseste biogaz, emisiile de dioxid de carbon pot fi reduse cu pana la 70 la suta, comparativ cu un motor diesel conventional.


Bazat pe tehnologia dieselDin punct de vedere tehnic, Volvo FM MethanDiesel are la baza un motor diesel obisnuit, ce a fost echipat cu injectoare de gaz, un rezervor de gaz (care mentine metanul la o temperatura de -140 grade C in stare lichida, la fel ca un termos) si un catalizator special configurat. Prin utilizarea gazului lichefiat, mai mult combustibil poate fi stocat in rezervor decat daca gazul ar fi fost comprimat. Solutia aceasta ofera camionului metan-diesel o autonomie mai mare comparativ cu autocamioanele traditionale cu gaz, care folosesc bujii pentru combustie. Rezervorul are suficient gaz pentru ca, in conditii normale, un camion cu o greutate totala de 40 tone sa poata parcurge o distanta de pana la 500 de kilometri.

 

Testele de exploatare realizate de Volvo Trucks arata ca tehnologia metan-diesel ofera aceeasi mare fiabilitate in operare ca un motor diesel obisnuit. Manevrabilitatea este aproximativ aceeasi ca si in cazul unui camion echipat cu motor conventional diesel. Daca gazul se termina, sistemul comuta automat pe functionarea cu motorina. Şoferul este atunci avertizat prin intermediul unei lampi de control din panoul de instrumente.

“Daca procesul de dezvoltare decurge asa cum speram, ne asteptam sa vindem anual 400 de camioane metan-diesel in urmatorii anii. Speram, ca atunci, vanzarile sa se extinda catre 6-8 tari din Europa. In mod evident, viitorul vanzarilor depinde si de expansiunea statiilor de distributie a gazului lichefiat pentru camioane in Europa,” declara Claes Nilsson. 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro