iHunt - urmeaza sa se listeze pe piata AeRO de la data de 9 iulie 2019

Platforma AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) îşi va deschide mâine porţile pentru iHunt Technology, primul retailer online şi producător de telefoane mobile care trece pragul pieţei noastre de capital.

Va fi o listare tehnică, succesul operaţiunii depinzând fie de vânzarea a 10% din companie, respectiv 1,41 milioane de acţiuni (cu o valoare nominală de 0,1 lei), fie de atragerea a cel puţin 30 de investitori, într-o perioadă de cel mult 30 de zile de la data intrării la tranzacţionare a titlurilor emitentului. Preţul acţiunilor, care vor purta simbolul HUNT, va fi stabilit în funcţie de cerere şi ofertă.

"Obiectivul strategic al firmei este de a ajunge, într-un orizont de timp de doi ani, cel mai mare importator direct de telefoane mobile chinezeşti sub marcă proprie, prezente în portofoliile marilor operatori locali (Telekom, Vodafone, Orange, RDS-RCS etc.)", se arată în memorandumul întocmit în vederea intrării la tranzacţionare a acţiunilor companiei.

Listarea va fi intermediată de casa de brokeraj Goldring, care astfel este posibil să ajungă la a patra companie pe care o aduce la cota bursei, după Transilvania Broker de Asigurare (TBK), Aages (AAG) şi Life in Hard (LIH).

Sursa: Bursa.ro

Informatii companie

iHunt, producator si importator direct de telefoane mobile și accesorii din China cu o creștere exponențială pe piața de profil, și-a început activitatea în anul 2015 iar in anul 2018, raporteaza un numar de 22 de salariați, un capital social în valoare de 1.410.000 lei și o cifră de afaceri estimată la peste 26 milioane lei.

Anul de lansare al iHunt a fost urmat de o creștere de peste 5 ori a cifrei de afaceri, continuată cu rate de creștere mai mici, dar importante: 83% în 2017 și estimată la 10% în 2018.

Diminuarea ratelor de creștere a volumului de vânzări a fost însoțită de concentrarea eforturilor manageriale și operaționale spre consolidarea afacerii prin poziționare pe piață și prin dezvoltarea și promovarea produselor sub brandul iHunt. În mod concret, o parte semnificativă a resurselor financiare și operaționale ale companiei a fost direcționată către:

dezvoltarea serviciilor ex-post și ex-ante vânzării;
conturarea, individualizarea și dezvoltarea brand-ului iHunt;
diversificarea și intensificarea canalelor de comunicare către și dinspre consumatori;
dezvoltarea dimensională a rețelei de distribuție.

Primele rezultate ale acestor eforturi s-au evidențiat chiar din prima lună a anului 2019, când jumătate din stocul de produse noi iHunt s-a vândut în faza de precomandă. De asemenea, scăderea profitului net, reflectă creșterea cheltuielilor cu pregătirea și promovarea noii game de produse.

Creșterea de aproape trei ori a numărului de comenzi în anul 2017 față de 2016, exprimată pintr-o rată de creștere cu peste 50% mai mare decât rata de creștere a cifrei de afaceri, indică o tendință de atomizare a vânzărilor, de diminuare a valorii medii pe comandă în condiții de creștere a numărului de comenzi onorate. Această evoluție, continuată în 2018, reflectă creșterea capacității companiei de a satisface cerințele clienților săi, al căror profil este definit prin exigențe ridicate privind raportul cost-performanță.

Poziționarea inițială de nișă a fost extinsă și translatată către o strategie de avantaj competitiv prin cost, consolidată și completată cu preocuparea managementului pentru diferențiere suplimentară prin calitatea serviciilor conexe (pre- și post- vânzare). Vectorul acestei strategii a fost lansarea, la începutul anului 2017, a telefoanelor mobile smartphone sub marca proprie iHunt.

În prezent, telefoanele iHunt se poziționează între primele trei branduri de telefoane mobile create de companii cu capital românesc.

Evoluția companiei din punctul de vedere al performanțelor economico-financiare precum și al poziției pe piața de profil a condus la nominalizarea iHunt pentru proiectul inițiat de Bursa de Valori București Made-in-Romania 2017, care urmărește identificarea și promovarea companiilor românești „de top”, „unice pentru economia românească”.

Gradul de apropiere a companiei față de consumatorul țintă, precum și imaginea pozitivă a acesteia pe piață au atras peste 27000 din cele 42540 de voturi ale publicului care au urcat iHunt pe podiumul celor 15 finaliste la Gala Made in Romania 2018.

Modelul de afacere iHunt

Viziunea iHunt este de a asigura, cât mai multor persoane, accesul la aparate și accesorii de telefonie mobilă dar și la alte produse de uz casnic și personal, care încorporează cele mai noi tendințe în inovare tehnologică, la un preț accesibil pentru coșul de consum est-european.

Misiunea asumată a societății se subscrie segmentului principal al afacerii și presupune importul și comercializarea pe scară cât mai largă de telefoane mobile chinezești, de ultimă generație tehnologică și performanțe comparabile cu oferta marilor branduri, sub marca proprie.

Valorile care ghidează formularea strategiilor și obiectivelor strategice, dar și operaționalizarea acestora în obiective operaționale și în desfășurarea activității curente gravitează în jurul consumatorului, al pieței țintă: apropierea de piață, customizare, performanță, inovare, colaborare, sinergie, responsabilitate, angajament, eficiență, cel mai bun raport calitate/cost, echipă unită. Toate acestea modelează managementul vizionar care orientează conducerea afacerii iHunt.

Politica companiei s-a concentrat, de la bun început, asupra satisfacției clientului, produsele comercializate satisfăcând cerințele unui raport avantajos de calitate / performanță / cost / servisare. Volumul crescând de comenzi onorate cu succes a adus un plus de imagine și notorietate pe piața locală, brandul cunoscând astfel o creștere sănătoasă și o dinamică rar întâlnită pe segmentul pieței de telefoane mobile, alimentată de înclinația spre și abilitatea de inovare și diversificare în tandem cu cerințele consumatorilor.

Oferta iHunt

Peste 90% din cifra de afaceri a societății revine vânzărilor de telefoane mobile, care reprezintă linia principală de afacere pentru iHunt. În cadrul acesteia, se disting alte două categorii de produse, care se delimitează îndeosebi prin piața țintă: telefoanele mobile rezistente și, respectiv, telefoanele mobile de tip „smartphone” care reproduc caracteristicile tehnice ale brandurilor de top. În prezent, iHunt comercializează atât marca proprie cât și mărci ale altor producători chinezi, mai mult sau mai puțin cunoscute: Blackview, Ulefone, AllCall, Elephone etc., fiind distribuitor autorizat pentru aceștia, pe piața din România.

Telefoane rezistente

Oferta de telefoane mobile rezistente la condiții dificile de mediu sau la șocuri se adresează cu precădere persoanelor juridice sau profesioniștilor care activează în domenii precum cel al construcțiilor, reparațiilor, producției industriale, șantierelor navale, transporturilor maritime etc., precum și pasionaților de sporturi extreme sau de activități în condiții extreme.

iHunt vinde telefoane rezistente atât sub marca proprie (modele S10 Tank și S10 Tank 2019, S60 Discovery și S60 Discovery 2019, iHunt i1, S90 APEX, S100 Alien APEX), cât și din portofoliul altor producători precum Uhans, Nomu, Doogee, Mann și Blackview. Prețurile variază, pentru brandul propriu, între 295 și 2200 lei, similare cu cele ale modelelor din alte branduri oferite de iHunt și comparabile din punctul de vedere al performanței.

Telefoanele iHunt

Obiectivul strategic al iHunt este acela de a oferi pieței din România modele proprii de telefoane mobile smartphone, ale căror configurație - o replică la produsele brandurilor de top, să satisfacă exigențele de preț / calitate ale consumatorilor cu un avantaj de cost semnificativ față de acestea. Brandul iHunt a fost mai întâi aplicat modelelor rezistente, apoi și celor de tip smartphone. Până la momentul prezent, spectrul ofertei iHunt de telefoane „inteligente” – rezistente sau nu – acoperă nivelurile de performanță de la cel de bază, la mediu-ridicat.

Congruența dintre activitatea de cercetare a pieței și cea de cunoaștere a pieței furnizorilor a produs modele de telefoane iHunt care să aibă în dotare componente de la producători care deservesc brandurile de top (Samsung, Omnivision, Sony, LG, Sharp, Corning Gorilla Glass, Dragontrail Glass, ATL, Bak, Mediatek, Qualcomm, FocalTech si altii).

Aprovizionare

Atât telefoanele sub mărci chinezești cât și cele iHunt sunt produse și asamblate integral în China. În lanțul de aprovizionare sunt implicate peste 50 de fabrici producătoare și distribuitori chinezi de echipamente de telefonie mobilă, smart home și tehnologii smart portabile, între care se numără și cei mai importanți actori ai pieței chinezești de telefoane mobile, producători pentru brandurile de top în domeniu.

Acest aspect evidențiază rolul esențial al fiecăreia dintre componentele aprovizionării, mai exact, al activităților de (1) selecție a furnizorilor, (2) negociere a tuturor prevederilor contractuale, de (3) asigurare a execuției contractului cu respectarea clauzelor privind calitatea, costurile, rebuturile și, foarte important, termenele; de (4) identificare a soluțiilor optime de logistică și transport, respectiv de (5) asigurare a continuității relațiilor contractuale cu furnizorii.

Aceste provocări au fost transformate într-un punct forte pentru iHunt prin formarea unei echipe iHunt stabilită permanent în Shenzhen, China, orașul considerat unul dintre cele mai importante centre tehnologice din lume și supranumit Noul Sillicon Valley. Reprezentantul iHunt în China reprezintă interesele companiei în sfera de aprovizionare, având rolul de a identifica cele mai avantajoase mijloace de producție, de a intermedia accesul la cele mai noi și atrăgătoare tehnologii la prețuri competitive, de a asigura, prin angajații chinezi, o poziție bună în negocierile cu partenerii chinezi, cu rezultate avantajoase pentru iHunt. Remarcăm, de asemenea, ca avantaje derivate, flexibilitatea și capacitatea ridicată de reacție promptă la schimbările spontane din mediul extern, respectiv capacitatea de a valorifica oportunitățile de moment precum ofertele limitate sau lichidările de stoc foarte avantajoase, altfel imposibil de contractat.

Decizia strategică a echipei din China asigură și continuitatea contractelor cu partenerii chinezi de valoare, păstrarea avantajelor competitive de cost, precum și posibilitatea unui portofoliu bogat de parteneri / furnizori care permite selecția celor mai avantajoase componente la momentul contractării, organizarea asamblării produsului finit în China și, mai ales, un grad redus de concentrare a furnizorilor, de dependență de aceștia.

Alt rol crucial al echipei iHunt în China privește asigurarea calității și conformității livrărilor înaintea expediției propriu-zise. Angajații companiei au sarcina de a supraveghea și controla fabricarea produselor sub brand propriu conform cu specificațiile contractuale, precum și de a efectua controlul calității comenzilor înaintea expedierii în România.

De asemenea, în perspectiva obiectivului pe termen lung de pătrunderea pe piețele străine, prin prezența reprezentanților chinezi, echipa iHunt mediază contacte în vederea încheierii de parteneriate strategice care să faciliteze extinderea către distribuitori europeni și, ulterior, globali.

Producția telefoanelor sub brand propriu se realizează în mai multe fabrici, în funcție de ofertele, capacitățile și serviciile acestora. Producătorii selectați se caracterizează prin eficiență, existența unor servicii complexe de control al calității și prin capacități adecvate de producție, adaptate pentru a satisface cererea de pe piețele europene sau globale. De cele mai multe ori, aceștia produc componente, subansamble sau produse finite pentru cele mai renumite branduri în domeniu.

 

Sursa: ihunt.ro

 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro