Google vs. Baidu. Miza: piata din China

4 septembrie 2012

Google este liderul incontestabil al pietei de publicitate online in cam toata lumea. Plasarea reclamelor alaturi de rezultatele cautarilor s-a dovedit a fi o reteta de succes, dar una care nu a functionat la capacitate maxima si in China, mai ales de când Google a refuzat sa se supuna regulilor de cenzura impuse de guvernul chinez si a decis, in 2010, sa-si mute serverele in Hong Kong, actiune care a generat o scadere si mai accentuata fata de liderul Baidu.

Baidu detine o o cota de 78,6% din piata chineza de publicitate online, de cinci ori mai mult decât Google care ocupa pozitia a doua. Cu toate acestea, Google nu se lasa si lucreaza la solutii care sa-i ofere un avantaj competitiv in fata pricipalului concurent. Se pare ca solutia a fost gasita deja si poate deveni reteta de succes a companiei americane pe piata chineza. Publicitatea pe dispozitivele mobile este cartea pe care compania o va juca. Aceasta metoda merge mult mai departe fata de reclamele afisate odata cu rezultatele cautarilor si introduce reclame in aproape toate aplicatiile acceaste de pe tablete sau smarphone-uri, fie ca este vorba de jocuri, vizionarea de clipuri video sau orice alta aplicatie prin care se distribuie continut aflat online.

Sustinerea pentru acest demers vine din partea diviziei specializate in publicitate mobila, Ad Mob, achizitionata de catre Google in 2010 pentru 750 milioane USD. Unitatea de publicitate are o baza de date cu peste 10.000 de programatori chinezi , iar serverele pe care le detine primesc 7,9 miliarde de cereri pentru afisarea de reclame prin aplicatiile mobile folosite in tara.

Ad Mob va trebui sa faca fata provocarilor lansate de Baidu si Tencent Holding care pregatesc platforme similare care sa permita targetarea utilizatorilor de smartphone-uri si tablete. 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro