In demersul de a acumula venituri din publicitatea pe dispozitivele mobile, Google a spus ca le va propune celor care se promoveaza prin sistemul sau AdWords sa plateasca pentru reclamele distribuite pe unele dintre aceste dispozitive mobile, Pentru inceput, costurile se vor aplica doar pentru tablete.
Astfel compania incearca sa creasca preturile platite in prezent de cei care aleg sa le fie distribuite reclamele si pe tablete sau smartphone-uri. Unii specialisti in domeniu spun ca acest demers de ridicare a preturilor intr-un segment care presupune costuri reduse va determina o scadere a veniturilor pe care Google le va atrage din acest sector. Pe de alta parte traficul venit pe motorul de cautare de pe aceste dispozitive mobile este intr-o crestere accelerata.
Partea care poate starni controverse este ca vor fi taxati pentru expunerea pe tablete chiar si acei clienti de publicitate care vizeaza in exclusivitate publicul de PC-uri. In acest sens se vor introduce automat optiuni noi in toate conturile de utilizator AdWords pana la jumatatea acestui an. Anuntul a fost facut pe blogul oficial al companiei.
Un purtator de cuvant al Google justifica miscarea spunand ca granitele dintre dispozitive dispar din punctul de vedere al motoarelor de cautare si al publicitatii online, iar datele pe care le detine Google arata ca performanta reclamelor este similara pe pc-uri si pe dispozitive mobile.
Google atrage anual un venit de aproximativ 40 de miliarde USD din publicitate, iar cea mai mare parte din acesti bani provin din AdWords.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro