Nici Microsoft Corp, nici Yahoo Inc nu vor sa cedeze primii în propunerea companiei de software de a cumpăra Yahoo pentru 41,7 miliarde dolari, însă cu cât impasul se prelungeşte, rivala Google Inc, motivul fuziunii, este cel mai mare beneficiar, relatează Reuters. Situaţia nu a evoluat foarte mult de la lansarea ofertei Microsoft, pe 1 februarie, propunere refuzată de consiliul Yahoo pe motiv că subevaluează compania. Microsoft a replicat că oferta este corectă şi a cerut conducerii Yahoo să îşi revizuiască poziţia.
O fuziune între principalele companii concurente în domeniul internetului ar putea diminua puterea Google în căutarea şi publicitatea online, însă o luptă pentru preluare, urmată de o integrare complicată, ar putea oferi companiei Google suficient timp pentru a îşi asigura un avantaj.
"Google beneficiază de starea de tensiune în care se află Yahoo", a declarat un analist din cadrul RBC Capital, Jordan Rohan. "Cu cât persistă nesiguranţa, cu atât creşte avantajul Google în piaţa publicităţii online".
Impasul dintre Microsoft şi Yahoo durează de aproape o lună şi, în timp ce analiştii consideră că cele două companii vor ajunge eventual la un acord, problemele nu arată semne de rezolvare rapidă.
Microsoft nu a exclus o încercare alternativă de preluare a companiei şi Yahoo continuă să caute alte opţiuni. Lupta pentru preluarea alternativă s-ar putea extinde până în iulie, când Yahoo ar organiza întrunirea anuală din 2008, urmată de un proces de reglementare în Statele Unite şi Europa.
În cazul în care vor ajunge la un acord, Microsoft şi Yahoo vor trebui să fuzioneze două sisteme diferite de advertising şi să consolideze sisteme de computere complet separate. În prezent, Microsoft încearcă să asimileze achiziţia în valoare de 6 miliarde dolari, a companiei de servicii publicitare Quantive, făcută la mijlocul lui 2007.
Microsoft estimează că tranzacţia cu Yahoo se va încheia în cea de-a doua jumătate a anului 2008, însă un analist din cadrul Susquehanna Financial Group, Marianne Wolk, a declarat că afacerea nu se va finaliza până la începutul lui 2009, ceea ce înseamnă că Google nu va avea un rival puternic în căutarea pe internet până în 2010.
Google a demonstrat ce poate face când i se oferă ocazia de avea un avantaj.
În ultimii ani, în Statele Unite, cota de piaţă a Google a crescut cu 11 puncte procentuale, în timp ce atât Yahoo cât şi Microsoft au afişat declinuri constante, potrivit firmei de cercetare comScore. Calculând şi cotele din străinătate, avantajul Google este descurajator pentru concurenţă, reprezentând trei sferturi din piaţa mondială.
Profitabilul motor de căutare îi permite companiei să direcţioneze mai multi bani către cercetare şi dezvoltare în sectoare cu creştere rapidă, precum publicitatea video online şi căutarea pe telefoanele mobile.
Achiziţia companiei Double Click, pentru 3,1 miliarde dolari, ce urmează să fie încheiată în cursul acestui an, ar trebui de asemenea să îi consolideze poziţia în piaţa publicităţii online, pe care a intrat de curând în competiţie cu Yahoo.
Fără un concurent viabil pentru Google, companiile de internet şi publicitate ar putea să opteze pentru menţinerea situaţiei actuale.
"Pe termen scurt, Google îşi va menţine, probabil, avantajul de trafic şi mulţi jucători realizează acest lucru, pe fondul fuziunii şi al timpului în care nici Microsoft şi nici Yahoo nu vor putea ţine pasul", a declarat Wolk.
Cu toate acestea, în timp, Microsoft şi Yahoo vor deveni o "forţă substanţială" în piaţa online, a adăugat acesta.
În acelaşi timp, Google se confruntă cu propriile probleme. Doi analişti Wall Street, UBS şi BMO Capital au redus marţi ţintele pentru nivelul acţiunilor Google, citând un raport comScore care indica un declin al nivelului publicităţii în luna ianuarie, deşi căutările s-au intensificat în acea perioadă.
NewsIn
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro