Desi este privita cu reticenta uneori, inteligenta artificiala (AI) si-a castigat un loc important in vietile multor persoane. Gratie algoritmilor avansati de invatare automata, aceasta nu doar ca a simplificat realizarea diverselor taskuri recurente, insa a reusit si sa redefineasca normalitatea cotidiana. De la discutii telefonice cu operatori virtuali sau recomandari personalizate primite automat, nimic nu ne mai surprinde in ziua de azi.
Intrucat industria vestimentara s-a facut remarcata prin deschiderea manifestata fata de adoptarea noilor tehnologii, GLAMI, platforma europeana lider in descoperirea modei, a decis sa analizeze si parerea consumatorilor romani cu privire la aceasta situatie. Ca atare, a chestionat un numar de 6,054 respondenti, vizitatori ai www.glami.ro, ca parte a analizei Year in Review.
Inteligenta artificiala, un subiect controversat
Fara doar si poate, filtrele si instrumentele bazate pe algoritmii AI, dezvoltate in raport cu preferintele utilizatorilor, sunt foarte populare in e-commerce. Insa este publicul roman constient de ele? 42% dintre respondenti au afirmat ca au observat ca e-shop-urile de moda folosesc instrumente AI, 37% au spus ca nu au sesizat aspectul amintit, iar 21% nu sunt siguri.
Si sentimentele generate de implementarea acestei tehnologii sunt extrem de diverse. 36% se declara foarte entuziasmati si curiosi in legatura cu subiectul, 44% nu manifesta interes, 14% simt ingrijorare, 3% au parte de frica, 2% de furie, iar 1% nu si-au identificat cu precizie emotia.
Cum vad romanii avantajele inteligentei artificiale
Reticenta fata de conceptul in sine nu impiedica publicul sa-si doreasca sa experimenteze, cel putin cand vine vorba de unele arii ale industriei fashion. 38% dintre participantii la sondaj se simt confortabil sa primeasca recomandari de produse in conformitate cu preferintele personale, 16% sunt de acord cu instrumentele online de realitate augmentata ce utilizeaza inteligenta artificiala (cum ar fi cabinele de proba virtuale, in cazul carora utilizatorii incarca fotografii cu ei insisi pentru a-si face o idee despre cum ar arata purtand anumite articole), 10% sustin folosirea pozelor cu modele generate de AI, 9% accepta ajutor din partea unor asistenti virtuali, alti 9% solicita chatbotilor sa gaseasca piese vestimentare adaptate dorintelor si nevoilor lor, iar 7% cred ca ar fi o idee buna ca brandurile sa primeasca ajutor AI in crearea designurilor.
Mai mult decat atat, 9% dintre respondenti ar fi de acord cu integrarea inteligentei artificiale in oricare dintre ariile anterioare, in timp ce 28% ar dori sa nu fie prezenta in niciuna. Si totusi, 66% dintre participantii la sondaj recunosc ca au utilizat cautarea vizuala online pentru a gasi piesele vestimentare vazute in magazinele fizice, insa la un pret mai accesibil in e-shopuri.
Instrumentele favorite pentru descoperirea modei
Realitatea momentului ne arata ca romanii folosesc inteligenta artificiala atat pentru a compara preturi si a gasi ofertele cele mai bune, cat si pentru a descoperi noi articole de imbracaminte.
De departe cea mai populara metoda este reprezentata de cautarea online pe baza de imagini (preferata de 57% dintre respondenti), cumparaturile prin social media (aleasa de 36%), recomandarile personalizate oferite de asistentii virtuali (optiune la care apeleaza 7% dintre cei chestionati) si, in final, cautarea vocala (utilizata de 3% dintre participanti).
Merita punctat si faptul ca doar 15% au spus ca nu au recurs inca la variantele mentionate, oricare ar fi ele
Articol furnizat de KomuniK - Comunicate de presa
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro