Ghita Ciobanul, din mijlocul oilor, la BBC

15 ianuarie 2014

Ghita Ciobanul, devenit personaj si personalitate in urma unei campanii publicitare ajunge sa-si spuna povestea lumii intregi prin intermediul unui reportaj realizat de BBC. In reportajul cu titlul “Balada unui cioban roman”, jurnalista Caroline Juler spune ca stilul de viata al ciobanului roman nu s-a schimbat foarte mult de-a lungul secolului si a avut intotdeauna un loc aparte in cultura, civilizatia si istoria tarii. Acum, prin social media, imaginea ciobanului a primit alte dimensiuni.

Reportajul BBC vorbeste despre pastorit in contextul cultural romanesc. Pornind de la balada Miorita, incearca sa ilustreze viata ciobanilor care bat muntii la picior in timpul transhumantei. Mai mult, materialul vorbeste despre dificultatile cu care s-au confruntat ciobanii dupa 1989, prosperitatea de care se bucurau in perioada comunista, dar si rolul lor in castigarea independentei tarii.

In secolul al XIX-lea ciobanii din Transilvania au fost pionierii miscarilor nationaliste.

Anul trecut o companie de telefonie mobila l-a transformat pe Ghita dintr-un cioban obisnuit, intr-o vedeta nationala si internationala in cadrul unei campanii care promova oameni reali si meserii cu traditie.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro