Romanii cheltuiesc mai mult decat vecinii lor, bulgarii, pe bunurile de larg consum, arata un studiu GFK realizat pe primele sase luni ale anului. Chiar daca veniturile romanilor sunt mai mari si preturile sunt pe masura. Sumele platite in Romania pe bunurile de larg consum au crescut cu 12 la suta in primele sase luni ale acestui an, in vreme ce in Bulgaria s-a inregistrat o crestere de numai 4 procente.
Studiul GFK arata ca dezvoltarea comertului modern a contribuit semnificativ la cresterea consumului, care a atins pragul de 37% anul acesta, fata de 32% in 2006. Aceeasi analiza arata ca bulgarii ajunsesera anul trecut la numai 23 la suta. Un factor important in dezvoltarea comertului modern in Romania l-a avut expansiunea hipermarketurilor si a magazinelor de tip discount.
Cu toate acestea insa, romanii se lovesc de preturi mai mari decat bulgarii la bunurile de larg consum. Cosul de produse analizat anul trecut a fost cu 40% mai scump decat la vecinii de peste Dunare, iar diferentele nu par sa se reduca nici anul acesta.
Produsele mai scumpe in Romania sunt detergentii manuali de vase, bauturile racoritoare carbogazoase si iaurturile. Cafeaua instant si mustarul insa sunt mai ieftine la noi.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro