Copii se indeparteaza din ce in ce mai mult de jucariile clasice. Nu-i mai cer lui Mos Craciun masinute sau papusi, ci laptop-uri, tablete sau smartphone-uri.
Conform Business Insider, acest Craciun va contribui semnificativ la evolutia societatii catre gadget-urile high-tech, o evolutie care nu a trecut de vigilenta copiilor care vor sa ia parte activ la adoptarea tehnologiei in viata de zi cu zi. Pana la urma ei vor fi cei care vor beneficia din plin de aceasta tehnologie si vor fi cei care o vor dezvolta si o vor utiliza in continuare.
Producatorii de jucarii nu pot ramane indiferenti la aceste tendinte si incearca sa tina pasul cu apetitul crescut pentru tehnologie al copiilor, sa se adapteze cerintelor unei societati care trece printr-un proces major de schimbare. Industria jucariilor este victima unui fenomen denumit „comprimarea varstei” care ii determina pe copii sa creada si sa se comporte ca si cum ar avea o varsta mai inaintata decat cea reala. Fenomenul duce, implicit, si la o scadere a interesului pentru jucarii.
Principala cauza a acestui fenomen este tehnologia, accesul facil la informatii prin expunerea copiilor la canalele media, fie ca este vorba de televiziune sau internet. Copiii cresc mai repede decat in trecut si isi pierd interesul pentru jucarii in jurul varstei de 9 ani, in timp ce, conform studiilor, in urma cu 20 de ani, copiii vroiau jucarii pana in jurul varstei de 11 ani.
Teoretic, daca se cunoaste o tendinta clara, atunci producatorii de jucarii pot veni cu solutii, doar ca aceasta tendinta nu se manifesta in fiecare an. De exemplu, anul trecut, in Franta, s-au inregistrat cresteri record in vanzarile de jucarii destinate pentru categoria de varsta 9-11 ani. Aceste fluctuatii fac dificila adoptarea unei strategii care sa tina pasul cu cererea pietei.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro