Francize virgine pentru antreprenorii romani

18 octombrie 2006

Vezi la tot pasul reclamele luminoase de la Fornetti, McDonald's, Gogoasa Infuriata, Pizza Hut, Angst sau Gregory's. Si mai stii ca la sfarsitul fiecarei zile cei care conduc aceste afaceri pleaca acasa cu un zambet larg pe buze: inca o zi de castiguri. Este normal sa iti doresti si tu: o franciza numai a ta. Si mai mult, sa fie usor diferita de ceea ce este pe piata. Una necunoscuta inca romanilor!

Noi am cautat pe piata internationala francize de top, care au pe langa avantajul unui castig usor si acela de noutate pe piata autohtona. Acest statut iti poate oferi fereastra de care ai nevoie pentru a pune pe picioare o afacere profitabila, asta in cazul in care cei care le conduc vor fi de acord sa introduca si pe piata din Romania numele brandului lor.

Winning Edge Enterprises

Care-i treaba cu afacerea asta? Pai nu este altceva decat un business de vanzari online de tehnologie internet. Este considerata ca fiind una dintre cele mai bune oportunitati de afacere pe acest segment, iar profitul este si el pe masura. Un alt avantaj este caracterul sau de "non-stop", intrucat totul se desfasoara prin intermediul internetului, iar un program prestabilit nu exista. In plus, cei care se ocupa de organizarea acestui business asigura si training. Care sunt pana la urma cerintele pentru a intra in afacere? Sa ai cel putin 3 ore pe zi, 4 zile pe saptamana, pentru a te ocupa de afacere, sa ai un stagiu de training recunoscut de companie si nu in ultimul rand un calculator conectat la internet. Ocupatia de baza, situatia financiara si tara in care locuiesti nu sunt relevante.

Afaceri in stil Yum!  

Una dintre cele mai cunoscute nume din lumea francizelor mondiale este Yum!Brands, Inc., ce incorporeaza de asemenea nume ca KFC, Taco Bell sau Pizza Hut, nume regasite in peste 100 de tari. Printre brandurile rasunatoare, exploatate pana acum cu succes si la noi, mai exista un nume strain noua: restaurantele A&W. Apreciat in America de aproape 100 de ani, brandul A&W a fost creat la inceputul anilor 1900 de catre Roy Allen si Frank Wright. Asa numita bere "de radacini" (root-beer) este produsul "vedeta" al lantului de restauranta A&W.

Sistemul de francize Yum!, cu toate ca s-a transformat intr-o oportunitate de succes pentru multi intreprinzatori, nu este totusi deschisa tuturor. Pentru inceput numai capitalul de pornire cerut pentru o franciza A&W, in valoare de 360.000 de dolari, poate pune probleme multora. Insa si avantajele sunt pe masura. Pe langa training-ul asigurat celor interesati si infrastructura deja consolidata de-a lungul timpului, se mai adauga si profitul unei astfel de afaceri. Iar rezultatele pot fi deja analizate, pentru ca la noi exista deja precedentul KFC sau Pizza Hut.

Afaceri cu aripioare

Daca Kentucky Fried Chicken are atata succes la noi, de ce nu ar avea si Buffalo Wings & Rings Soars. Cine se indreapta spre aceasta alegere trebuie sa aiba un capital de pornire de cel putin 150.000 dolari. Brandul are deja o vechime de aproape 20 de ani si a avut inca de la lansare un sucees impresionant in randul clientilor americani. Prin aceasta franciza ai parte de sprijin managerial in primele etape, suport financiar, training, un manual si chiar un staff provizoriu care sa te asiste in momentul deschiderii francizei.

Francize cu marmura

In domeniul constructiilor, Marblelife are locul sau in topul francizelor internationale. Compania ofera servicii de restaurare si intretinere a suprafetelor din marmura, granit, teracota, calcar, tigla sau oricare alta suprafata din piatra naturala. Cum in ultimii ani folosirea pietrelor naturale in cladirile de birouri si chiar in case a devenit o moda, ideea unei astfel de francize ar putea fi pentru tine exact ceea ce-ti trebuie pentru un business cu o dezvoltare rapida. Avantajele tale: folosirea numelui Marblelife, suport managerial si tehnologie avansata si training. Ca sa achizitionezi o franciza Merblelife ai nevoie de un minim de capital de 75.000 de dolari.

Vise de ciocolata

Rocky Mountain Chocolate Factory, cu cele 300 de locatii in lumea intreaga este una dintre cele mai dulci si mai profitabile francize. Cu o investitie initiala care poate varia intre nu mai putin de 123.500 de dolari si 450.000 de dolari, dupa un training de o saptamana in Colorado si dupa achitarea taxei de franciza de 24.500 de dolari poti deschide in cel mai scurt timp propria ta franciza Rocky Mountain Chocolate Factory. Beneficiezi inca de la inceput de experienta de peste 20 de ani de activitate pe piata internationala a brandului si daca iti merge bine si vrei sa te extinzi ai deplina libertate.

Rainbow International este o franciza care opereaza la nivel mondial si care are drept obiect de activitate: restaurarea si curatenia. Dezvoltata ca o franciza completa, care pune la dispozitie atat training, cat si poduse si suport tehnic, Rainbow International nu cere din partea celui interesat decat un capital de pornire de minimum 40.000 de dolari, fara a depasi insa 80.000 de dolari. Apeland la aceasta varianta de franciza, poti profita de asemenea de: experienta business-ului, de suport tehnic si de management, o linie telefonica de asistenta 24/7, programe dezvoltate de promovare, seminarii, o baza intr-o continua completare cu studii de marketing si cercetari si programe de finantare. In acest moment, compania care a debutat in America, are peste 1.200 de francize in peste 24 de tari.

Produse de frumusete de la Armstrong McCall

Daca nu te intereseaza afacerile cu Fast-food-uri, cele de servicii online sau de restaurare si te gandesti sa incerci pe nisa produselor cosmetice, atunci poti avea mari sanse cu brandul Armstrong McCall. Recunoscut deja in America drept unul dintre cele mai grele nume din sfera producatorilor de produse cosmetice, o afacere de acest gen te poate costa pentru inceput intre 300.000 si 450.000 dolari cu capitalul de investitii, iar pe langa aceasta suma mai sunt necesari 75.000 de dolari drept capital lichid. Pentru aceste francize nu se acorda asistenta financiara, insa te poti baza pe ei atunci cand vine vorba de training. Compania Armstrong McCall are "cartierul general" in Texas, USA si a obtinut inca din anul aparitiei sale pe piata americana, in 1939, un loc in topul celor mai importanti jucatori din industria produselor cosmetice. De abia in 1996 a inceput sa se extinda in sistem de francize si de atunci evolutia sa a fost atat de puternica incat a devenit irezistibila in ochii celor de la Beauty Systems Group, Inc. care din 2001 conduc Armstrong McCall in mod indirect. In acest moment compania are in Statele Unite si in Mexic peste 160 de magazine, peste 350 de consultanti si in jur de 45.000 de saloane care folosesc produsele lor.

Ana Zidarescu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro