Forumul IMM-urilor 2012

7 martie 2012

 

Andreea Paul, Ambasador al IMM-urilor din România la Comisia Europeană şi coordonator al evenimentului, împreună cu ROMEXPO, au deosebita plăcere de a invita în perioada 14 – 16 martie 2012, la prima ediţie a evenimentului “Forumul IMM-urilor” care va avea loc în Bucureşti, la centrul expoziţional Romexpo, Sala Titulescu
Evenimentul va fi un tur de forţă al sectorului IMM-urilor, inaugurat de Primul Ministru al României, Mihai Răzvan Ungureanu, continuat de miniştrii şi reprezentanţi ai instituţiilor şi organizaţiilor publice şi private de profil, ce se vor afla timp de trei zile faţă în faţă cu reprezentanţi ai IMM-urilor din toată ţara.
Forumul IMM-urilor reprezintă un bun prilej de interacţiune a tuturor celor interesaţi de dinamica acestui sector cu scopul  comun de dezvoltare a mediului de afaceri competitiv din România.
Reprezentarea la cel mai înalt nivel în cadrul acestui forum reprezintă dovada respectului şi a responsabilităţii pentru dialogul cu reprezentanţii IMM-urilor din România.
Despre sectorul IMM-urilor în România
România a făcut progrese semnificative în sprijinirea activității IMM-urilor în anul care tocmai s-a încheiat. Povara administrativă şi fiscală a fost diminuată, însă nu îndeajuns. Perioada de înfiinţare a unei firme s-a redus la 3 zile. S-a simplificat legea contabilităţii. Afost introdusă declaraţia unică S-a redus numărul de taxe şi tarife de la 491 la începutul anului 2009, la 237 în prezent, ca urmare a comasării sau eliminării acestora. A fost lansat portalul One Stop Shop pentru a îmbunătăţi calitatea şi eficienţa furnizării serviciilor publice destinate IMM-urilor. Peste 1.500 de IMM-uri au beneficiat de sprijin guvernamental prin Programul pentru tinerii debutanți în afaceri, Programul Start și Programul Mihail Kogălniceanu, concretizate în finanțări nerambursabile, subvenții la dobânzi, ajutoare și garanții de stat.
Provocarea în momentul de față ţine de poziția deficitară a României din perspectiva numărului de firme active: 24 firme la 1.000 locuitori, comparativ cu media europeană de 42 firme la 1.000 locuitori
Inițiativele pentru anul 2012 sunt legate de crearea unui dialog public - privat structurat în cadrul Consiliul Consultativ de Afaceri, continuarea programelor guvernamentale, simplificarea şi îmbunătăţirea cadrului de reglementare, îmbunătăţirea marcantă a accesului la finanţare, încurajarea spiritului inovator al IMM-urilor şi creşterea competitivităţii acestora. Precum. Cultivarea spiritului antreprenorial care duce la crearea de locuri de muncă.
Fără stimularea apetitului antreprenorial și a competitivității nu putem vorbi despre creșterea veniturilor și a standardului de viață al românilor.
Pentru mai multe detalii privind evenimentul, participanţii şi locaţia unde se va desfăşura rugăm consultaţi site-ul: www.imm-expo.ro.
 
 
 
Centrul Romexpo, Sala Titulescu - Program
Miercuri, 14 martie 2012
09:00 – 09:30 Înregistrarea participanţilor şi welcome coffee
09:30 – 10:00 Deschiderea oficială a evenimentului:
Mihai Răzvan UNGUREANU, Primul Ministru al României
Andreea Paul, Ambasador al IMM-urilor din România.
Joanna Drake, Director pentru Promovarea competitivităţii IMM-urilor în cadrul Direcţiei Generale Întreprinderi a Comisiei Europene.
10:00 – 12:00 Sesiunea I – Atitudine și acțiune pentru a da curaj antreprenorilor români
Claudia Boghicevici, Ministrul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
Cristian Petrescu, Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului – Oportunităţi pentru IMM-uri prin programele gestionate de MDRT.
Andreea Paul – Rolul IMM-urilor în Strategia Națională de Competitivitate România 2020.
Cristian Haiduc, Preşedinte al Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri – Programe de sprijinire a IMM-urilor implementate de AIPPIMM.
Ovidiu Nicolescu, Preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijocii din România – Priorităţi şi modalităţi majore pentru relansarea sectorului IMM-urilor în viziunea Strategiei 2020.
Florin Bănăţeanu, Consiliul Investitorilor Străini – Oportunitatea unei Strategii Naţionale a IMM-urilor.
Florin Pogonaru, Preşedinte al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România
*Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient – Au nevoie IMM-urile de branding şi internaţionalizare?
12:15 – 14:00 Sesiunea II – Stimularea accesului la finanţare
Dan Lazăr, Secretar de Stat, Ministerul Finanţelor Publice – Facilităţi fiscale pentru mediul de afaceri. Diminuarea taxelor şi tarifelor parafiscale.
Luminiţa Manolache, Vicepreşedinte EximBank – soluţii financiare integrate pentru susţinerea IMM-urilor.
Aurel Şaramet, Preşedinte al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri – Instrumente de garantare a creditelor pentru dezvoltarea afacerilor.
Ioan Hidegcuti, Preşedinte al Fondului Român de Contragarantare a Creditelor pentru IMM-uri – Instrumente de contragarantare în sprijinul IMM-urilor.
Speranţa Tirsar, Director SACE Europa Centrală şi de Est – “Soluţii de garantare pentru proiectele de investiţii ale IMM-urilor”.
Daniel F. Vişoiu, iniţiator proiectul VentureConnect – "Finanţare Prin Business Angels & Fonduri de Tip Venture Capital/Private Equity".
14:00 – 15:00 Business lunch
15:00 – 16:30 Sesiunea III – Încurajarea spiritului creativ şi inovator al IMM-urilor şi creşterea competitivităţii acestora
Irina Schrotter, Co-preşedinta CoNaCo – Propuneri ale mediului de afaceri pentru următorul cadru financiar 2014 – 2020.
Răzvan Crişan, Asociaţia Oricum – Rolul industriilor creative.
Prof. Dr. Anton Hadar, Universitatea Politehnica Bucureşti – Rolul cooperării dintre universităţi şi IMM-uri într-o economie bazată pe cunoaştere.
Alina Şerban, Regional Sales Manager, Business Acquisition, Vodafone, Soluţii de telecomunicaţii dedicate IMM-urilor: o noua abordare.
Manuela Voicilă, Director Executiv, BNI România – Networkingul, cea mai puternică formă de promovare a afaceri.
Mihai Svasta, membru al Consiliului Director AMCOR – Piaţa de consultanţă dedicata IMM-urilor - experienţa AMCOR.
Joi, 15 martie 2012
09:00 – 09:30 Înregistrarea participanţilor şi welcome coffee
09:30 – 10:30 Sesiunea I – IMM-urile: partener şi contributor în relaţia cu statul
Cristina Trăilă, Preşedinta Agenţiei Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice – Accesul IMM-urilor la achiziţiile publice.
Ec. Dr. Violeta Simionescu, Director General, Integrate Investment – Ce trebuie să ştim când vrem să vindem sectorului public?
Valentina Sgarbura, Vicepreşedinte al Asociaţiei Profesionale a Economiştilor şi Contabililor din România – IMM-urile şi recensământul obligaţiilor faţă de stat.
Dragoş Cabat, Director General – EFIN, RisCO – Sistem de verificare a partenerilor de afaceri.
 
10:30 – 12:30 Sesiunea II – Antreprenoriatul Feminin
Alina Pârâială, reprezentant al Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri – Prezentarea programelor dedicate dezvoltării antreprenoriatului în rândul femeilor: ROFEAnet: Reţeaua Naţională a Ambasadorilor Antreprenoriatului Feminin şi MENTORnet: Reţeaua Naţională a Mentorilor Antreprenoriatului Feminin.
Victoria Burton, Sorina Placintă, Angela Cameniţă, Cristina Chiriac, mentori şi Ambsadoare ale antreprenoriatului feminin – Cât de important e să ai un mentor în afaceri?
Corina Vulpeş, Director Relaţii Financiare Interne şi Internaţionale EximBank – Finanţări cu dobandă subvenţionată. Creditul pentru femeile antreprenor.

12:30 – 13:30 Business lunch

13:30 – 14:30 Sesiunea III – Dezvoltarea antreprenoriatului românesc în rândul Tinerilor
Andreea Paul, Ambasador al IMM-urilor din România, Măsurile guvernamentale pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri.
Cristian Haiduc, Preşedinte al Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri – Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - Start.
Traian Ispasiu şi Dragoş Mengher, traineri ai Programului – Programul Empretec Unctad România pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale.
Florin Jianu, Preşedintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România şi preşedinte al Uniunii Europene a Tinerilor Întrprinzători – Crearea unui ecosistem de afaceri privind tinerii întreprinzători la nivel european.
Povesti de succes ale tinerilor întreprinzători, beneficiari ai programelor AIPPIMM.
15:00 – 16:30 Workshop-uri
Coaching de grup oferit de Noble Manhattan:
Raluca Mohanu, trainer dezvoltare personală – Antreprenoriatul de la succes la împlinire.
Casandra Bischoff, trainer executiv şi de echipă – Cum se pot responsabiliza membrii echipei cu intervenţie minimă din partea managerului.
 
Vineri, 16 martie 2012
09:00 – 10:00 Programul cumpără româneşte
Irinel Cristu, fost Secretar de Stat MECMA
*Sorin Dimitriu, Preşedinte Camera de Comerţ Bucureşti

09:00 – 17:00 Expoziţie produse româneşti  

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro