Ford ţinteşte o creştere a cotei de piaţă în România, însă nu poate preciza dacă punctul maxim al crizei a fost atins şi nici în cât timp vânzările de pe piaţa autohtonă vor trece pe creştere, a declarat pentru NewsIn, vicepreşedintele Ford pentru Marketing, Vânzări şi Service, Ingvar Sviggum. "Compania Ford îşi propune îmbunătăţirea cotei de piaţă în România, ca şi pe celelalte pieţe pe care este prezentă pentru anul viitor. Va fi o misiune dificilă pentru că şi industria se află în impas, ca în restul Europei. Cu paşi mici însă vom ajunge să avem şi creştere", a declarat, pentru NewsIn, în cadrul unei teleconferinţe, vicepreşedintele Ford pentru Marketing, Vânzări şi Service, Ingvar Sviggum.
Oficialul Ford a mai precizat că nu ştie când va fi atins punctul maxim al crizei în România, însă piaţa auto autohtonă ar putea fi ajutată de ţările care deja au trecut pe creştere.
"Nu ştim dacă în România a fost atins punctul maxim al crizei economice sau dacă acesta va veni în curând. Totuşi, România se află aproape de Germania, ţară în care s-a trecut deja pe creştere, iar acest lucru îi poate fi favorabil", a adăugat Sviggum.
Deşi Ingvar Stiggum declara, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, că este posibil ca în 2010 să fie introdusă pe piaţa din România divizia de finanţare a companiei, în prezent nu s-a luat încă nicio decizie în acest sens la nivelul Ford Europe.
"Importatorul este responsabil pentru vânzările din România, iar noi lucrăm foarte strâns cu acesta", a mai spus Sviggum.
Ford Europe a anunţat luni că în luna septembrie a atins o cotă de piaţă de 10% pe principalele pieţe, performanţă neatinsă în nicio lună din septembrie 2001. În cele 19 principale pieţe de desfacere, Ford a vândut, luna trecută, 152,600 maşini noi, cu 12,3% mai mult decât în septembrie 2008.
În primele nouă luni ale acesti an, Ford a vândut 1.097.000 vehicule în cele 19 pieţe principale, în scădere cu 4,5% faţă de ianuarie-septembrie 2008, respectiv cu 51.000 unităţi mai puţin. Conform Ford, scăderea industrială în această perioadă a fost de 9,7%. Pe cele 51 de pieţe pe care compania Ford Europe este prezentă au fost înregistrate vânzări de 1.243.700 vehicule, în creştere 12,2% faţă de 2008.
Cele mai bine vândute modele Ford în luna septembrie pe cele mai importante 19 pieţe europene au fost Fiesta (51.400 unităţi), Focus (32.100) şi Mondeo (13.300). Pe primele trei luni ale anului, cele mai vândute modele au fost Fiesta (350.800 unităţi), Focus (232.100 unităţi) şi Transit (90.800 unităţi).
Cele 19 pieţe principale pentru Ford sunt Austria, Belgia, Marea Britanie, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia şi Elveţia. Ford raportează vânzările din Estonia, Letonia şi Lituania prin Compania Naţională Finlandeză de Vânzări, astfel că vânzările din cle trei state baltice sunt incluse în Euro 19. Euro 21 este alcătuit din cele 19 pieţe principale plus Rusia şi Turcia.
Ţările care fac parte din Pieţele Directe Europene sunt: Albania, Algeria, Andorra, Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Cipru, Egipt, Georgia, Gibraltar, Kazahstan, Kîrgîztan, Libia, Macedonia, Malta, Moldova, Muntenegru, Maroc, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Tadjikistan, Turkmenistan, Tunisia, Ucraina şi Uzbekistan.
Conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, în primele opt luni din acest an, Ford a comercializat un număr total de 6.562 unităţi, autoturisme şi vehicule comerciale uşoare.
Ford deţine în România fabrica de la Craiova. La 8 septembrie, cu ocazia prezentării primei maşini asamblate în România, preşedintele Ford Europe, John Fleming, a declarat că în 2009 vor fi produse cel mult 2.000 unităţi din gama Ford Transit Connect.
"Producţia va fi scăzută anul acesta între 1.000 şi 2000 de unităţi, şi vom creşte producţia anul viitor, însă nu ştim exact când se va întâmpla asta. Trebuie să ţinem cont de faptul că piaţa a scăzut în Europa la 50% din capacitate. Dacă economia se îmbunătăţeşte, vom creşte şi producţia", a spus Fleming.
La ceremonia de lansare a primului autovehicul produs la Craiova, Fleming a spus că investiţiile în fabrica de la Craiova vor continua, suma alocată urmând să fie de 775 de milioane de euro.
"Aş dori să spun că aici, la Craiova, se va construi o nouă maşină mică, despre care nu vă spun nimic, dar este un proiect deosebit. Tot ceea ce vă pot spune este că nu va fi nici Ford Fiesta, nici Ford Ka. Fiţi cu ochii pe noi", a spus Fleming.
Pentru început, producţia la fabrica de la Craiova va fi realizată de un singur schimb şi este prevăzută să aibă o cadenţă de 60-90 de maşini pe zi, urmând ca, în funcţie de cererea de pe piaţă, aceasta să crească şi să atingă 300.000 de autovehicule şi 300.000 de motoare pe an, aşa cum s-a angajat în momentul în care a achiziţionat fabrica.
Faţă de aceste date, Ford Europe nu a dorit să facă nicio precizare suplimentară.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro