Managementul resurselor umane constă în ansamblul activităţilor orientate către asigurarea, dezvoltarea, motivarea şi menţinerea resurselor umane în cadrul organizaţiei în vederea realizării cu eficienţă maximă a obiectivelor acesteia şi satisfacerii nevoilor angajaţilor.
Pe măsură ce organizaţiile se dezvoltă acestea se confrunta cu o serie de aspecte esenţiale ale managementului resurselor umane. Managerii creează un plan de atragere şi reţinere a persoanelor cu abilităţile de care are nevoie organizaţia. Implementarea planului presupune recrutarea, selecţia, integrarea, instruirea, recompensarea, alegerea beneficiilor celor mai potrivite şi evaluarea permanentă a performantelor pentru a se verifica dacă sunt atinse obiectivele organizaţionale. Aceste activităţi reprezintă componentele managementului resurselor umane.
Planul de resurse umane este creat în acord cu planul strategic al organizaţiei. Pe măsură ce organizaţia identifică oportunităţile de dezvoltare disponibile, este necesară corelarea lor cu abilităţile de care va fi nevoie pentru acoperirea lor. Recrutarea, instruirea şi programele de recompensare sunt create în vederea atragerii, dezvoltării şi păstrării oamenilor cu abilităţile necesare. In acest sens este imperios necesar sa folosesti pentru rezultate cat mai bune un soft de gestiune stocuri. In acest sens iti recomandam un program de gestiune stocuri de la LiveBill, o aplicatie modulara ce ofera softuri intuitive si simple, cu o interfata prietenoasa, la preturi accesibile.
Pentru realizarea activitatilor este insa nevoie in primul rand de gestionarea informatiilor de baza ale angajatilor. HR Executive, prin intermediul modulului Personal asigura gestiunea resurselor umane prin vizualizarea listei complete a colaboratorilor firmei: angajatilor, colaboratorilor, a candidatilor care au aplicat pentru posturile vacante din cadrul companiei, a trainerilor cu care lucreaza compania, a consultantilor, a angajatilor care au parasit compania, dar si a salariatilo care sunt inscrisi in programul de outplacement al companiei.
In cadrul acestui modul se pot gestiona si informatii cu privire la:
- datele personale (adresă, stare civilă, persoane de contact, recomandari, etc)
- fisa de post aferenta fiecarei pozitii si un set de atributii, responsabilitati si cerinte pentru ocuparea pozitiei respective;
- competentele si abilitatile angajatului puse in balanta cu cerintele postului, in conformitate cu fisa de post;
- aplicatiile software instalate in cadrul comapaniei si tipul de acces al fiecarui utilizator pe aceste aplicatii;
- date despre contractul de munca, istoricul cartii de munca;
- date despre educaţie, calificari si certificari
- istoricul beneficiilor oferite angajatului: asigurari de sanatate, asigurari de viata, pensie privata, etc;
- managementul concediilor de odihna si a tuturor concediilor legale
- evolutia salariala atat a angajatilor cat si a colaboratorilor si/sau PFA-urilor;
- evidenta bonusurilor si a penalizarilor;
- contractele de munca si evolutia lor incluzand istoricul actelor aditionale;
- planul de inductie care incepe inainte de angajare si continua pana la exit interviu;
- documentele personale atasate in orice format electronic fiecarui angajat in parte;
- obiectele de inventar sau mijloacele fixe alocate;
- gestiunea proiectelor;
- structura departamentala;
- adeverinte si contracte;
» Preluat de pe LivePr.ro - Foloseste un program de gestiune stocuri performant de la Live Bill
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro