Fiscalitatea si birocratia trag mediul de afaceri in jos

17 iulie 2006

Astazi, 17 iulie, s-a lansat "Cartea Alba a IMM-urilor din Romania", Editia a IV-a, eveniment desfasurat la Clubul Diplomatilor, de unde am aflat ca majoritatea intreprinderilor mici si mijlocii cred ca mediul actual al afacerilor din tara noastra este mai putin favorabil, fata de anii precedenti. “Este un lucru surprinzator pentru noi faptul ca numarul IMM-urilor care apreciaza mediul de afaceri ca fiind favorabil firmelor s-a redus aproape la jumatate, de la 52% din totalul firmelor la 30% in acest an", a declarat presedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu, despre situatia intalnita.

Datele prezentate sunt editate de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania ce lanseaza a patra editie a Cartei Albe a IMM iar analiza a fost realizata prin intervievarea a peste 1.300 de IMM-uri, in perioada martie-aprilie 2006.

In opinia presedintelui CNIPMMR, neincrederea oamenilor de afaceri in mediul economic nu este determinata de factori economici, ci în special de factorii politici si depresiunile care au aparut pe piata pe fondul apropierii datei de intrare a Romaniei in Uniunea Europeana.

Daca anul trecut numarul IMM-urilor care considerau ca mediul de afaceri este stanjenitor era de 23%, anul acesta procentul a crescut  simtitor, ajungand pana la 34%. In schimb. companiile intervievate au apreciat ca in acest an performantele lor vor creste fata de anul trecut, adica 60% dintre firme, si doar 12% cred intr-o reducere a indicatorilor ecomonimici (in scadere fata de anul 2005).

64% dintre IMM considera ca cea mai importanta oportunitate pentru afaceri o reprezinta piata interna, procent in scadere fata de 2005. De asemenea, asimilarea de noi produse si intrarea pe alte piete reprezinta o a doua optiune pentru un numar important de firme.

Cele mai blamate inconveniente sunt, cand vine vorba de afaceri, fiscalitatea si birocratia – 64% dintre firme se confrunta cu acest fenomen. Alte dificultati, aduse in discutie de IMM-uri sunt dobanzile ridicate la credite, in proportie de 41,25%, coruptia - 38% si inflatia - 29%.

Analiza pietelor pe care IMM-urile isi comercializeaza produsele ne arata ca 77,84% dintre firme iau in calcul doar piata locala si nationala, 58,51% actioneaza numai pe piata locala, 15,48% vizeaza piata Uniunii Europene, iar 11,72% vand produse sau servicii in alte tari europene.

Se constata totusi o orientare  spre pietele externe, dat fiind faptul ca fata de anul trecut numarul firmelor care se orienteaza spre pietele externe a crescut, in medie, de  6  ori, in timp ce numarul IMM-urilor care activeaza pe piata locala si nationala s-a redus.

Gabriela Dinu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro