Firmele infiintate dupa 1 ianuarie 2007 care vor sa se inregistreze in scopuri de TVA trebuie sa solicite administratiei financiare, imediat dupa ce se inregistreaza la Registrul Comertului, certificatul in scopuri de TVA, potrivit unui proiect de ordin al presedintelui ANAF. Potrivit proiectului Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, persoanele juridice care solicita inregistrarea in scopuri de TVA au obligatia sa completeze o cerere in acest sens pe care sa o depuna la fisc impreuna cu o copie a certificatului eliberat de Registrul Comertului.
In cazul societatilor care realizeaza operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, lucratorii fiscului pot cere informatii suplimentare care nu sunt prevazute in proiectul de ordin.
Certificatul in scopuri de TVA va fi eliberat in cel mult 24 de ore de la momentul solicitarii, iar data inregistrarii la Registrul Comertului va fi considerata si data de la care societatea devine inregistrata in scopuri de TVA.
Noua modalitate de inregistrare in scopuri de TVA se datoreaza statului de membru UE al Romaniei. Potrivit reglementarilor UE, Romania trebuie sa coopereze administrativ cu celelalte state membre in domeniul colectarii taxelor si a controlului fiscal. TVA este un domeniu important in relatia cu UE, pentru ca o parte dintre veniturile bugetului european, la care contribuie si Romania de la 1 ianuarie, este formata din resursa de TVA.
Fiecare stat membru are la dispozitie o baza de date electronica, care se actualizeaza permanent si care contine informatiile referitoare la operatiunile efectuate de catre contribuabili in spatiul comunitar, in special in domeniul TVA si al accizelor.
Sursa: NewsIn
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro