Media actuala faca inevitabila aparitia la un moment a unui boicot de brand. Mai devreme sau mai tarziu, consumatorii vor gasi un motiv de nemultumire si vor recurge la retelele sociale pentru a-si impartasi nemultumirea. Aceasta actiune ar putea avea un impact foarte mare, mai ales ca se vor gasi si alti consumatori care impartasesc aceeasi nemultumirea dau nu au avut curajul sa o impartaseasca. Fie ca nemultumirea este una pertinenta sau un nejustificata, boicotul va avea un efect negativ direst asupra brandului.
Saptamana trecuta conducerea General Motors s-a trezit ca sunt in mijlocul unui boicot global provocat de fanii unei mari echipe de fotbal, nemultumiti din cauza schimbarilor facute in ceea ce priveste finantarea echipei, modificari in urma carora se va aloca un buget mai redus care, in opinia suporterilor, ar dauna performantelor echipei. Cum General Motors este unul dintre sponsorii acestei echipe, fanii si-au indreptat furia si asupra companiei din industria auto.
Scandalul s-a declansat in 3 august, cand un grup de suporteri, intitulat "Manchester United Supporters Trust" (MUST) a facut un apel mondial prin care indemna la boicotarea tuturor produselor si serviciilor oferite pe piata de catre sponsorii echipei Manchester United. Fiind unul dintre principalii sponsori, GM a fost unul dintre brandurile vizate de catre aceasta actiune de protest in conditiile in care compania se pregateste sa incheie un contract cu conducerea clubului din manchester. Contractul prevede reinoirea sponsorizariii. In urma semnarii acordului, GM se angajeaza sa sponsorizeze clubul cu 558 milioane USD, bani care urmeaza a fi platiti pana in 2014.
Nemultumirile suporterilor Manchester United vin mai ales din decizia proprietarilor, familia Glazer, de a lista clubul la bursa. Proprietarii intentioneaza sa scoata la vanzare 16,7 milioane de actiuni, in urma tranzactionarii carora spera sa stranga 333 milioane USD. Conform pozitiei oficiale exprimate de MUST, suporterii sunt de parere ca listarea la bursa ar aduce un beneficiu important proprietarilor, dar acest beneficiu va fi in detrimentul echipei, scrie BusinessWeek.com
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro