Conducerea CJ Mures a anuntat, miercuri, intr-o conferinta de presa, ca proprietarii terenurilor din zona aeroportului „Transilvania” Targu Mures cer prea multi bani fata de cat le poate oferi institutia, pentru terenurile detinute in zona aeroportului si necesare extinderii pistei.
”Proprietarii in cauza au depus 138 de intampinari prin care nu se opun in general procesului de expropriere, insa solicita sume pentru despagubire cuprinse intre 15 si 40 de euro pe metrul patrat. O parte dintre acesti proprietari au solicitat si solutionarea diferentei de suprafata dintre cea notificata pentru expropriere si cea detinuta de ei in zona”, a declarat vicepresedintele CJ, Ciprian Dobre.
Acesta a precizat ca institutia este dispusa sa le ofere despagubiri in valoare de 5,70 euro pe metrul patrat. Presedintele CJ Mures, Lokodi Edita Emoke, a adaugat ca, daca nu se va ajunge la o intelegere cu proprietarii de terenuri, instanta de judecata va trebui sa decida asupra valorii de despagubire, adica sa decida intre suma stabilita de
Consiliul Judetean si cea avansata de proprietarii de terenuri.
Pana la proces, Lokodi este dispusa sa discute si negocieze cu fiecare proprietat in parte. Lokodi a mai precizat ca este dispusa la astfel de negocieri deoarece CJ intentioneaza sa acceseze fonduri pentru aeroport prin Programul Operational Sectorial. Romaniei i s-au alocat 76 de milioane de euro, din care Lokodi sustine ca Tg. Mures ar vrea 60 de milioane.
„Proiectul nostru ar avea nevoie de aproape toti acesti bani, pentru ca este estimat la 60 milioane de euro. Pentru aceasta insa trebuie lamurita situatia proprietatii terenului. Depindem insa si de stadiul in care alte aeroporturi stau cu proiectele. Noi suntem intr-un stadiu avansat”, a spus Lokodi.
In alta ordine de idei, presedintele CJ Mures a criticat politica pe care o duc companiile low-cost. „Cursele low cost au o politica aparte pentru pretul biletului, dar ca sa vina intr-o zona, solicita o taxa de promovare a regiunii. Aceasta taxa de promovare a regiunii este de 50.000 de euro pe luna. Suma care, conform legii, CJ, chiar daca ar avea banii, n-ar avea cum sa plateasca, n-are cum, legal”, a afirmat Lokodi. Ea a propus un parteneriat intre mai multe consilii judetene din zona - Mures Harghita, Bistrita si Alba- care ar putea fi deservite de aeroportul din Tg Mures. „Trebuie sa discutam acest lucru, dar, tot legal, nu vad o posibilitate ca din bugetul judetelor sa putem sa dam ca sa aparem pe site-ul operatorilor si in niste reviste de bord cu o suma atat de mare”, a aratat sefa CJ.
In ceea ce priveste posibilitatea ca Wizz Air sa opereze curse Tg. Mures-Budapesta, aceasta este inca sub semnul intrebarii. „Wizz Air ne-a trimis saptamana trecuta o scrisoare ca va opera numai Tg. Mures – Budapesta pe viitor, daca noi vom adopta o hotarare in Consiliul Judetean incat sa beneficieze de taxe minime preferentiale pe doi ani cel putin. Stiti ca fiecare operator cand vine la aeroportul Tg. Mures are pe primele 6 luni o reducere de pret din taxele aeroportuare. Ei doresc acum aceasta preferinta pe doi ani. Este ilegal pentru ca un operator nu poate sa fie avantajat fata de un alt operator. Noi putem sa operam doar cu taxe pentru toti la fel si atunci normal ca se pune problema ca la nivelul Consiliului Judetean sa se discute daca noi mai reducem taxele”, a spus Lokodi.
Presedintele CJ a afirmat, insa, noi reduceri nu prea sunt posibile, deoarece, in acest moment, aeorportul opereaza la limita.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro