Compania IKEA, proaspat lansata pe piata mobilei din Romania, chiar agresiv, am spune noi, este un competitor de care trebuie sa tii seama, dar atat si nimic mai mult, a declarat presedintele Elvila, Viorel Catarama. Potrivit lui Catarama, IKEA a venit in Romania cu preturi foarte mari, chiar mai mari decat in Austria sau Italia, in ciuda faptului ca a fost promovat ca un vanzator de mobila ieftina. "Sunt surprins cu ce preturi mari a venit IKEA in Romania", a declarat Viorel Catarama. Presedintele Elvila a declarat ca nu se teme de concurenta pe care o poate exercita IKEA, dar este constient de faptul ca aceasta va acapara o parte din piata.
Presedintele Elvila a precizat ca in catalogul IKEA, pe care si el l-a vazut, "cu cateva exceptii, produsele IKEA sunt scumpe", iar pe langa acest lucru, in opinia sa, compania proaspat lansata pe piata din Romania se va confrunta cu o a doua problema, si anume faptul ca "sunt foarte multe produse care nu sunt cerute pe piata romaneasca, precum mobila din lemn moale, rasinos". Catarama spune ca mobila confectionata din acest tip de lemn nu este ceruta pe piata romaneasca din pricina "mentalitatii romanului, care considera ca lemnul de pin si brad este ieftin si nu il cumpara".
Viorel Catarama s-a aratat surprins de faptul ca desi preferintele cumparatorilor romani sunt cunoscute in materie de mobilier in ce priveste lemnul din care acesta este confectionat, IKEA are in jumatate din catalog numai mobila de genul asta, care - spune Catarama - se vinde foarte bine in Europa, dar nu se vinde aproape deloc in Romania".
Presedintele Elvila a declarat ca nu se teme de concurenta pe care o poate exercita IKEA, dar este constient de faptul ca aceasta va acapara o parte din piata. "Elvila va creste in anul 2007 cu 10%, exclusiv pe piata interna, in urma unor investitii de aproximativ 5 milioane de euro", a estimat Viorel Catarama.
Presedintele companiei Elvila a spus ca intentioneaza ca pana in 2010 sa listeze Elvila la Bursa de Valori Bucuresti, dar acest lucru nu se va intampla decat dupa ce profitul operational pe grup va ajunge sa se stabilizeze la minim 8%, fata de 3,9 – 4% cat este acum.
Potrivit lui Catarama, cel mai important proiect de anul acesta al companiei Elvila, este inaugurarea unui centru comercial cu o suprafata de 5.000 de metri patrati, care se va deschide la Ploiesti in ultima parte a anului, cel mai probabil in lunile septembrie, octombrie. Valoarea investitiei se situeaza in jurul sumei de patru milioane de euro, iar proiectul se va desfasura in paralel cu deschiderea altor 10 magazine in tara.
"Vreau sa acopar toata Romania cu magazine Elvila, nu numai capitalele de judet, ci si alte localitati, pentru ca peste tot se vinde mobila", a declarat Catarama, dar a precizat ca daca nu se va putea indeplini planul de deschidere al celor 10 magazine din tara, specializate pe anumite categorii de mobila, compania se va rezuma macar la modernizarea magazinelor deja existente. Catarama a spus ca pana ce compania sa nu isi va atinge obiectivul de a avea cate un magazin in majoritatea oraselor din tara, nici nu se gandeste sa incerce sa intre pe pietele externe de mobila.
Presedintele Elvila a explicat ca cea mai mare parte a spatiilor comerciale sunt in proprietatea companiei, "deoarece costurile cu amortizarea sunt mai mici decat costurile cu chiria".
Sursa: NewsIn
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro