Doar 20% dintre IMM-uri investesc în programe de marketing

28 noiembrie 2007

Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice (ARRP) a adus alături de reprezentanţi ai IMM-urilor şi ai băncilor, specialiştii în PR şi marketing la Conferinţa „Comunicare – Bani – Dezvoltare”. Obiectivul evenimentului este facilitarea dialogului între specialiştii PR şi IMM-uri, ţinându-se cont că doar 22,74% dintre IMM-uri s-au concentrat în 2006 pe programe de marketing-comunicare (Carta Alba a IMM-urilor).

 

Conferinţa „Comunicare – Bani – Dezvoltare” a venit în întâmpinarea nevoii de interacţiune eficientă între IMM-uri şi bănci, prin dezvoltarea unor programe de Relaţii Publice de către ambele părti. Lipsa transparenţei, barierele de comunicare, fluxul informaţional discontinuu şi, uneori, prezentarea neprofesionistă a proiectelor au fost identificate drept principalele cauze ale faptului că IMM-urile apelează foarte puţin la creditare. Băncile au venit în întâmpinarea acestei nevoi construind instrumente de comunicare adaptate sectorului IMM şi dezvoltând campanii de informare prin media de nişă, destinate atragerii acestui tip de clienţi.

 

„Conferinţa reprezintă un Parlament al fondurilor structurale, care i-a adunat la un loc pe principalii actori ai ecuaţiei, cei care derulrează fondurile, cei care vor să le acceseze şi cei care pot sa intermedieze relaţia dintre aceştia: specialiştii în comunicare, a declarat, în deschiderea Conferinţei, presedintele ARRP, Dumitru Borţun. Conform acestuia, „Relaţiile economice şi financiare, relaţiiile politice şi sociale au ajuns sa fie raporturi între vectorii de comunicare. Expresia societatea comunicatională nu este o metafora; societatea în care am intrat se bazeaza pe comunicare”.

 

Principalele teme abordate în cadrul conferinţei au vizat:

    * Comunicarea institutională - interfaţa între interesele organizaţiei şi interesele publicului;
    * Linii directoare ale UE referitoare la strategiile de comunicare pentru sectorul bancar;
    * Gestionarea fluxului informaţional despre oportunităţile de finanţare oferite de UE;
    * Comunicarea băncilor cu IMM-urile: oportunităţi, probleme, soluţii;
    * Au IMM-urile competenţa comunicaţională pentru a dezvolta relaţii de succes cu băncile?
    * Dificultăţi întâmpinate de bănci în comunicarea cu IMM-urile.

 

Conferinţa a beneficiat de prezenţa unor invitaţi de marcă din sfera comunicării bancare, a instituţiilor statului şi a asociaţiilor profesionale ale IMM-urilor precum: Radu Gratian Ghetea, Preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor, Adrian Vasilescu, Consilier al Guvernatorului Băncii Naţionale a României, Jozsef Csaka, Preşedinte, Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Cornel Cojocaru, Director de Comunicare la Banca Comercială Română, Otilia Manta, Preşedintele Grupului Român pentru Investiţii şi Consultanţă (RGIC), Liviu Rogojinaru, purtător de cuvânt al Consiliului Naţional al Intreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro