Diana Șerban, Carbogaz: Un business viabil trebuie să se adapteze cerințelor pieței

Categorie: Afaceri

O condiție vitală pentru supraviețuirea unei afaceri este adaptarea la cerințele pieței într-o manieră promptă. Chiar și pentru un business local, identificarea și adaptarea la condițiile specifice de dinamism ale pieței în care activează este esențială pentru a se menține. Această adaptare este obligatorie, chiar dacă înseamnă o schimbare totală de abordare.

Provocările adaptării la contextul dinamic a pieței distribuției de carburanți la nivelul Bucureștiului și a localităților limitrofe a fost simțit și de către Carbogaz. Rețeaua s-a remarcat pe piața locală ca un jucător serios după ce a reușit să-și gestioneze o creștere susținută până la 8 stații de distribuție. Dezvoltarea rețelei a venit întotdeauna ca răspuns la dinamica pieței, a comportamentului cumpărătorului și a dezvoltării locale din perspectiva rezidențială.

Compania a reuști să identifice la timp schimbările di piață și să acționeze în consecință. Fiecare nouă stație deschisă s-a bazat pe o documentare solidă și pe setul de valori deja împământenit în cadrul Carbogaz. Chiar dacă „rețeta” părea să funcționeze foarte bine, era nevoie de ceva mai mult decât creșterea acoperirii la nivelul Bucureștiului și a localităților limitrofe.

Într-o piață atât de dinamică în care sunt activi cumpărători care manifestă comportamente complexe, era nevoie de o abordare nouă, de un nou mod de a primi clienții și în transformarea completă a vizitei într-o benzinărie.

Din această nevoie de schimbare a pornit proiectul stației de distribuție a carburanților din Tunari. Noua locație, inaugurată recent, reprezintă un punct de cotitură în strategia companiei. Este o schimbare radicală de design și de atitudine care reprezintă răspunsul companiei la mediul social și economic din zona Bucureștiului. Stația din Tunari, inaugurată recent, reprezintă punctul de plecare în strategia pe termen mediu și lung a companiei. În diferite faze de planificare se află o serie de proiecte similare, dar fiecare va avea propria personalitate și se dorește să devină un punct de referință în ceea ce privește dezvoltarea companiei și implicarea în comunitățile locale în care activează.

„Proiectul de extindere a rețelei noastre pe care tocmai l-am finalizat în Tunari este o regândire strategică a poziționării noastre pe piață. În același timp este și punctul de plecare a plaurilor noastre de dezvoltare pe termen mediu și lung, elaborate pe baza previziunilor pe care le avem în legătură cu evoluția pieței. Un business viabil trebuie să se adapteze cerințelor pieței, indiferent de dimensiuni și domeniu de activitate. De aceea, chiar dacă deschiderea stației din Tunari este o realizare de care suntem mândri, am început deja să lucrăm la un nou proiect ambițios.” spune Diana Șerban, Director General Carbogaz.

În condițiile în care concurența pe piața locală este una foarte activă, fiecare mișcare de diferențiere este importantă pentru achiziția de noi clienți, respectiv pentru acumularea de cote de piață.


Alte articole

Adauga comentariu