Rolul fundamental al dezvoltatorului este acela de a fi liantul dintre companiile de constructii si afacerile care folosesc produsele lor. De multe ori dezvoltatorii ajuta comunitatea de afaceri prin faptul ca ofera valoarea optima in functionalitate, locatie si cost. Dezvoltatorii sunt cei care garanteaza ca spatiile construite sunt pe masura nevoilor clientilor. De multe ori dezvoltatorii sunt si manageri de proprietate, tinand lucrurile functionale si sub control astfel incat chiriasii sa se poata concentra pe obtinerea profiturilor. Facand legatura dintre constructori si consumatorul final, dezvoltatorii au un rol extrem de important in a controla cheltuieli care nu sunt necesare si a imbunatati eficienta pentru toate partile implicate, spun specialistii agentiei Regatta.
Dar cei mai influenti dezvoltatori merg mai departe de cele deja mentionate. Cei mai buni dezvoltatori sunt vizionari care privesc ani – chiar decenii – in viitor, peste granitele lumii din ziua de azi pentru a determina ce tipuri de cladiri vor fi necesare si unde anume. Ei concep mall-uri, parcuri industriale, cartiere rezidentiale, cladiri de birouri in zone actualmente nedezvoltate proiectand in viitor nevoile afacerilor si consumatorilor. In punctul de maxima finete, dezvoltatorii sunt antreprenori care cauta oportunitati pe care le transforma in realitate, in acest proces dezvoltandu-se comunitati si natii intregi. Manufacturierii, distribuitorii, retailer-ii, angajatii, doritorii de locuinte vor avea un acoperis deasupra capului datorita viziunii indraznete si a flerului dezvoltatorilor imobiliari.
De unde vin dezvoltatorii? Desi exista programe educationale special concepute pentru a preda finantarea imobiliara cu accent pe dezvoltare (programe tipice MBA in universitati cu profil de stiinta afacerilor), majoritatea dezvoltatorilor vin din domenii conexe. Adesea sunt persoane din sfera arhitecturii, contabilitatii, juridica, inginerie, constructie, planificare etc. Care intra in dezvoltarea imobiliara din cauza interesului personal sau al oportunitatii. In acest moment ei isi doresc o cariera de succes ca dezvoltatori imobiliari. Un background educational in finante este de obicei obligatoriu pentru a te putea alatura unei companii dezvoltatoare. Dezvoltarea imobiliara necesita extinse si complexe aranjamente financiare pentru a fi de succes, deoarece putini oameni sau organizatii au la dispozitie resursele banesti pentru a se apuca de dezvoltare pe cont propriu.
Intr-o piata aflata in plina expansiune tentatia de a deveni dezvoltator este foarte mare, numeroase persoane sau companii alegand sa riste intrarea in acest domeniu. Oportunitatile pe care Romania ca piata imobiliara le ofera sunt atat de atractive incat entitati care nu au legatura nici macar cu domeniile conexe imobiliarului incep sa dezvolte diferite proiecte, majoritatea rezidentiale.
Riscurile la care se supune un dezvoltator neexperimentat sunt numeroase. Doua dintre cele mai grave au impact direct asupra consumatorului final. Scenariul cel mai sumbru este falimentul dezvoltatorului, ceea ce duce la blocarea banilor clientului si riscul ca acesta sa nu-si poata recupera nici suma deja platita si nici sa nu mai intre in posesia proprietatii. Scenariul mai putin dramatic, dar cu consecinte la fel de grave, este livrarea unei dezvoltari de slaba calitate care sa puna in pericol viata clientului sau sa ii aduca prejudicii incomensurabile.
Aceste pericole nu sunt foarte vizibile in piata romaneasca deoarece majoritatea proiectelor rezidentiale anuntate inca nu sunt finalizate. Odata cu livrarea lor consumatorii finali vor avea un termen concret de comparatie, minimizandu-si riscurile la care se supun cand doresc sa-si achizitioneze o proprietate.
Recent piata noastra a fost zguduita de incidentul Planorama, ceea ce a tras un semnal de alarma partilor implicate in procesul de dezvoltare imobiliara. Clientii au devenit mai circumspecti, aplecand mai atent urechea la sfaturile consultantului imobiliar: daca te intereseaza ce companie promoveaza un proiect, la fel de mult trebuie sa tii cont de cine dezvolta un proiect.
Cel mai indicat este ca proiectele dintre care sa faca decizia de cumparare sa fie dezvoltate de companii cu experienta, atat nationala cat si internationala. La aceasta ora principalii dezvoltatori in piata romaneasca sunt Neocity Group, Willbrook Management International, BRC, Tracon, Arcon, ConStar, Domus Stil, Adama, BSR, Hercesa, Europa Group, Baneasa Investment.
Acestea sunt companii cu experienta si echipe profesioniste, dezvoltatori care si-au demonstrat calibrul prin livrarea de produse (nu numai rezidentiale!) conform intelegerilor si la standarde superioare de calitate. Un element la fel de important este rapiditatea cu care aceste proprietati au fost/sunt vandute, un alt lucru care ne face sa ne gandim ca dezvoltatorul este garantul calitatii.
Proiecte apartinand nou intratilor in sfera dezvoltarilor, companii provenind din alte domenii fara legatura cu imobiliarul, trebuie analizate de doua ori. Nu contestam potentialul de reusita, insa pana la livrarea primului proiect ca si consilieri imobiliari recomandam precautie in alegere.
O agentie imobiliara solida, cu o indelungata existenta pe piata, nu isi va pune niciodata pe plan secund clientii. Lectiile de viata invatate si pozitia obtinuta in timp dovedesc de fiecare data ca un profesionist va alege sa renunte la un proiect defectuos decat sa isi prejudicieze clientela.
Decizia de cumparare a unei proprietatii, indiferent de segmentul de piata in care se incadreaza, este o alegere delicata. Pe umerii clientului sta o decizie grea, dar daca este luata tinand cont de fiecare aspect se va dovedi o investitie reusita, profitabila.
Ca si consultanti imobiliari putem usura procesul decizional atragand atentia asupra tuturor unghiurilor din care trebuie vazuta aceasta investitie si consiliand conform celor mai onorabile intentii.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro