Desi inmatricularile scad, piata auto romaneasca ramane cea mai importanta din Europa de Est

16 iulie 2008

Inmatricularile de autoturisme noi in Romania au scazut in luna iunie 2008 cu 13,6 la suta fata de luna iunie a anului trecut si s-au cifrat la 28.185 unitati comparativ cu 32.634 unitati in luna iunie 2007, conform statisticilor publicate miercuri de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Romania s-a plasat in primul semestru pe pozitia a unsprezecea la nivelul Uniunii Europene (UE) dupa avansul inmatricularilor de masini noi, de 4,5%, piata auto autohtona ramanand, alaturi de cea poloneza, cea mai importanta din Europa de Est dupa numarul de automobile noi.
Inmatricularile de masini noi in statele estice ale UE au crescut in primul semestru, in medie, cu 4,1%, fata de un declin de 2,3% la nivelul blocului comunitar, iar Romania si Polonia au ramas cele mai mari piete din regiune, potrivit unui studiu al Asociatiei Europene pentru Industria Auto (ACEA).
Piata auto din Romania a inregistrat un avans de 4,5%, al cincilea din Europa de Est, de la  143.396 vehicule inregistrate in ianuarie-iunie 2007
la  149.803 de unitati in prima jumatate a acestui an.
Potrivit raportului, din punct de vedere al marimii, piata din Romania este similara cu cea din Polonia, unde s-au inmatriculat in primul semestru 152.485 masini, in crestere cu 2,4% fata de perioada similara a anului trecut.

In ceea ce priveste celelalte piete din regiune, cresteri mai puternice decat in Romania au avut loc in Lituania (36,2%, respectiv 12.810 vehicule), Bulgaria (20,5%, cu 23.292 automobile) sau Slovacia (19,3%, anume 34,883 unitati).
Cea mai slaba evolutie din Europa de Est a fost consemnata in Letonia, cu un declin de 32,2%, respectiv doar 11.722 masini noi inmatriculate.
Potrivit ACEA, marca romaneasca Dacia, detinuta de grupul francez Renault, a avut cel mai bun avans, de 37,5%, dintre brandurile auto comercializate in Europa de Vest, cu o cota de piata de 0,6%, in urcare cu 0,2 puncte procentuale fata de primul semestru din 2007.
Dacia a vandut 45.253 de masini in tarile occidentale, fata de 90.657 la nivelul UE, consemnand, in cele 27 de state, un avans mediu de 6,4%.

Cea mai de succes marca in perioada analizata a fost Nissan, cu o crestere de 25,9%, la 197.961 de unitati comercializate in Uniunea Europeana., in timp ce grupul german Volkswagen a inregistrat cel mai important volum de vanzari, de 1,63 milioane de automobile, in scadere cu 1,9%.
In UE au fost inregistrate, in prima jumatate a anului, 8,1 milioane de masini noi.
Statisticile ACEA vizeaza pietele auto din 28 de state europene - 25 din UE (fara Cipru si Malta) si trei state EFTA - Islanda, Norvegia si Elvetia.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro