De vorba cu un expert SEO - interviu cu Stoian Ciprian, SEO Manager re7consulting

10 decembrie 2018

Stoian Ciprian activeaza in mediul online de peste 7 ani. In 2011 a lansat blogul ComunicarePR, de la care a facut tranzitia catre StoianCiprian.Blog - o platforma de content despre SEO si Inbound Marketing. Asadar, te invitam sa "profiti" de experienta lui si sa citesti raspunsurile lui la 7 intrebari despre SEO.

1. Cum este determinata relevanta si popularitatea unui site?

Stoian Ciprian: In prezent, cel mai important motor de cautare este Google, atat la nivel international, cat si in Romania. De aceea, pe parcursul acestui interviu voi face referire in mod special la acest gigant cu cota de piata de peste 95%.

Cele doua metrici - relevanta si popularitatea sunt fundamentale pentru activitatea de SEO. Ambele pot fi imbunatatite atat prin optimizarea On-Page a site-ului, cat si prin activitatile de optimizare Off-Page.

Continutul site-ului si prezenta cuvintelor cheie in paginile site-ului sunt cele doua elemente care contribuie la cresterea relevantei in motoarele de cautare.

De asemenea, optimizarea Off-Page a site-ului este un alt element foarte important in determinarea relevantei unui site. Mai exact, ancorele asociate link-urilor care fac trimitere catre site, ii transmit lui Google cat de relevant este site-ul pe anumite cuvinte cheie. O ancora este considerata acea expresie pe care un site pune link catre un alt site.

In acelasi timp, popularitatea unui site este construita in timp si prin imbunatatirea unor aspecte precum: experienta vizitatorilor, timpul petrecut pe site, numarul de pagini vizualizate, dar si multi alti factori atat on-page, cat si off-page.

Optimizarea Off-Page este unul dintre cele mai importante aspecte in cadrul unei campanii SEO cu rezultate vizibile. In aceasta etapa, popularitatea site-ului consta in numarul si calitatea link-urilor care trimit spre un site.

In ceea ce priveste optimizarea off page, popularitatea poate fi analizata prin numarul si calitatea linkurilor care trimit spre site-ul nostru, prin indicatorii de user experience ai paginilor care gazduiesc linkuri catre site-ul nostru, precum si prin numarul de pagini externe in care se face referire la brandul nostru.

Sumarizand, relevanta este legata mai mult de partea tehnica a activitatii de SEO, pe cand popularitatea tine mai mult de marketing online, brand awareness si experienta utilizatorului. In 2018, activitatea de SEO se intrepatrunde cu cea de marketing online si chiar offline, in general.

2) Care este diferenta dintre o campanie SEO si una de Google AdWords?

OJ: In primul rand, in zilele noastre, termenul de "campanie" nu se mai aplica activitatii de SEO, deoarece un site are nevoie de SEO permanent daca isi doreste rezultate pe termen lung. Spre deosebire  de SEO, campaniile de Google AdWords se pot desfasura pe o perioada limitata de timp, se pot intrerupe, se pot relua, etc.

“Optimizarea SEO” este un proces care are nevoie de timp pentru a aduce rezultate durabile. Daca vorbim despre diferenta esentiala dintre SEO si Adwords, am putea spune ca aparitia site-urilor in Google prin anunturi sponsorizate tine de campaniile de Google Adwords, iar aparitia prin anunturile “organice” (listarea naturala facuta de Google) tine de activitatea de SEO. Ambele sunt canale de search engine marketing (SEM), insa ROI-ul pentru SEO (Return of Investment) cat si CA (Cost per Acquisition) tind sa fie mai bune in SEO fata de Adwords.

3) Ce este continutul indexabil de pe un website?

OJ: Continutul indexabil este acel continut pe care il permitem sa fie indexat de catre Google. Prin indexare intelegem actiunea prin care Google copiaza pe serverele proprii toate paginile dintr-un site, unde nu este blocat specific printr-un cod plasat in pagina. Cum Google “iubeste” continutul text, recomand ca cele mai importante pagini din site (homepage-ul, categoriile principale, subcategoriile) sa aiba continut text optimizat SEO.

4) Cum identificam cuvintele-cheie relevante pentru un business?

OJ: Identificarea cuvintelor cheie reprezinta punctul de start in orice proiect care implica SEO. Pentru alegerea cuvintelor cheie se pot utiliza diferite tool-uri de analiza. Eu folosesc de cele mai multe ori Keywords Planner de la Google Adwords. Deoarece am un cont creat acum mai multi ani, am acces la numarul exact de cautari pentru un anumit cuvant cheie, insa pe conturile noi stiu ca acest numar de cautari nu este exact iar plaja de valori este destul de mare. (numar inexact de cautari, Ex: de la 1.000-10.000) Exista insa multe alte tool-uri pentru analiza cuvintelor cheie, pe care nu le mentionez aici, deoarece se gasesc la o simpla cautare in Google.

5) Cum influenteaza excesul de cuvinte cheie pozitiile unui site in Google?

OJ: Excesul de cuvinte cheie este de ceva timp o tehnica gresita, care nu mai influenteaza rankingul in Google. In primul rand, un text trebuie sa fie usor de parcurs si sa aduca plus-valoare utilizatorilor. Daca acesta este incarcat excesiv cu cuvinte cheie trantite fara noima, acesta nu va mai suna natural si nu va mai avea un impact pozitiv asupra utilizatorilor. O densitate buna pentru folosirea cuvintelor cheie intr-o pagina este cuprinsa intre 2 si 3 la suta. (2-3%). Pentru a urmari aceasta densitate, exista tool-uri gratuite pe internet, le puteti gasi prin expresia “keywords density checker”.

6) Ce este continutul duplicat si de ce trebuie il evitam?

OJ: Continutul duplicat este acel continut care se regaseste in aceeasi forma pe doua sau mai multe pagini. Acesta este depistat de Google prin comparatia codului unei pagini cu o alta pe care o are deja memorata in serverele proprii. Am spus “cod” pentru ca Google nu compara numai textul din acea pagina, ci intreg codul sursa al paginii. Totusi, accentul este pus pe text si din acest motiv textele pe care le concepem trebuie sa fie unice. Google numara cuvintele din pagina pentru a analiza daca este duplicat, ca atare folosirea de sinonime, care sa schimbe textul intr-o proportie mai mare de 50%, va genera o pagina unica in ochii motoarelor de cautare.

Desi de la an la an incepe sa dezvolte din ce in mai multe caracteristici ale inteligentei artificiale, Google inca nu intelege sensul cuvintelor asa cum o face o fiinta umana. Google nu penalizeaza continutul duplicat in mod direct, decat daca exista abuzuri. De cele mai multe ori, paginile cu continut duplicat nu vor fi listate si poate nici indexate. Un site care contine multe pagini duplicate va fi considerat de Google ca un site de slaba calitate si in acest caz nu are de ce sa trimita vizitatori catre acesta. De aceea trebuie sa incercam sa avem descrieri originale pentru produsele si/sau serviciile din categoriile si subcategoriile site-ului, care sa fie in acelasi timp cat mai utile pentru vizitator.

7) Anul acesta iAgency.ro face 10 ani de la infiintare. Cum ii veti sarbatori?

Ce alt mod mai bun de a sarbatori exista decat sa participam la unul din cele mai importante evenimente de eCommerce? In zilele de 7-8 Martie vom fi prezenti, ca in fiecare an, cu standul propriu la TeCOMM Bucuresti, editia 2018, care va avea loc la Hotel Radisson Blu. De asemenea, ma numar si anul acesta printre speakerii invitatii la acest eveniment. Va asteptam la TeCOMM Bucuresti sa stam de vorba despre SEO si ce beneficii poate aduce business-urilor din eCommerce!

 

Comunicat preluat de pe LivePr.ro  » De vorba cu un expert SEO - interviu cu Stoian Ciprian, SEO Manager re7consulting

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro