Danone a obtinut, in primul semestru al acestui an, un profit net de 879 milioane euro, fata de 656 milioane euro in perioada similara a anului trecut, si si-a revizuit in crestere obiectivul privind marja operationala curenta pentru 2008, informeaza agentia EFE.
Grupul a precizat, intr-un comunicat, ca rezultatul net curent din activitatile conservate a crescut cu 15,8 la suta, pana la 701 milioane euro.
incasarile Danone au crescut cu 18,2 la suta, pana la 7,691 miliarde euro.
Daca se exclud efectele variatiilor cursului de schimb, se poate vorbi de un avans al cifrei de afaceri de 9,6 la suta, cu o crestere a volumelor de (plus 2,5 la suta) si a valorii (plus 7,1 la suta).
Rezultatul operational al Danone s-a cifrat la 1,120 miliarde euro, fata de 891 milioane euro in urma cu un an, in timp ce marja operationala curenta a crescut cu 0,35 la suta, pana la 15,3 la suta.
In trimestrul al doilea, Danone a facturat 3,931 miliarde euro, o crestere de 17,6 la suta.
In ceea ce priveste estimarile pentru intregul an, Danone a confirmat obiectivul de crestere organica a cifrei de afaceri cu 8-10 la suta, si o majorare a profitului net curent pe actiune de cel putin 15 la suta.
In contextul evolutiei din primul semestru, grupul a revizuit in crestere obiectivul privind progresul marjei operationale curente si calculeaza ca va creste cu 0,4 - 0,5 la suta.
Divizia de lactate proaspete a consemnat cele mai insemnate vanzari, respectiv de 4,35 miliarde euro, cu 9,6% peste valoarea de 4,12 miliarde euro din 2007.
Veniturile din vanzarile de apa imbuteliata ale producatorului francez au crescut, in 2008, cu 2,6%, in termeni comparabili, la 1,5 miliarde euro, de la 2,1 miliarde euro in primele sase luni din anul anterior.
Pe segmentul alimentelor pentru copii, grupul francez a raportat o majorare a vanzarilor de 17,4%, in termeni comparabili, la 1,4 miliarde euro.
Danone a consemnat cele mai mari venituri din vanzari in Europa, de 4,9 miliarde euro, in crestere cu 6,4% comparativ cu 3,8 miliarde euro in intervalul ianuarie-iunie 2007.
Presedintele Danone, Franck Riboud, a precizat ca majorarea volumului de afaceri, 'solidul progres' al marjei operationale curente si cresterea puternica a profitului net pe actiune demonstreaza clar capacitatea Danone 'de a genera o crestere tot mai puternica si rentabila intr-un context dificil'.
El a subliniat ca pe pietele unde s-a facut simtita o 'relaxare clara' a tendintelor de consum, echipele sale au pus in miscare mijloacele pentru 'realizarea ajustarilor necesare si accelerarea inovatiilor' care vor permite companiei si marcilor sale sa isi pastreze avansul.
Pe piata romaneasca grupul Danone este prezent din 1996, investind de aproximativ 30 de milioane de euro si avand circa 600 de angajati.
Danone detine o cota de piata de 50% in domeniul produselor lactate proaspete, oferta incluzand mai multe sortimente de iaurt si smantana, potrivit reprezentantilor companiei. Grupul mai este prezent in Romania si pe segmentul de biscuiti, dupa lansarea unei game produse de compania franceza in Europa Centrala.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro