Conform unui top realizat de redactia Business Magazin pe baza datelor obtinute de la APIA si de la importatorii de masini de pe piata din Romania, in primul semestru din 2008 cele mai bine vandute marci de autoturisme au fost Dacia (45.828 de unitati, in scadere totusi cu 15% fata de aceeasi perioada a lui 2007), urmata de Skoda (12.799 de unitati) si Renault pe locul al treilea (cu 12.575 de unitati). Pe locurile urmatoare se situeaza Volkswagen (12.099 de unitati), Ford (12.078), Opel (9.235), Fiat (7.867), Peugeot (7.652), Hyundai si Toyota, cu 6.062, respectiv 5.472 de unitati vandute.
In editia de miercuri 6 august, redactorii de la BUSINESS Magazin spun ca preluarea de catre Ford a drepturilor de import al marcii de la Ion Tiriac l-ar putea transforma pe Gheorghe Dolofan, proprietarul Trust Motors, in cel mai mare importator roman de masini.
Gheorghe Dolofan si Ion Tiriac sunt singurii dintre investitori romani care au intrat in afaceri cu masini in anii ’90 si au reusit sa isi pastreze statutul de importator pentru unul dintre producatorii din top 10 la nivel mondial (Peugeot in cazul lui Dolofan, Hyundai si Ford pentru Tiriac). Si pentru ca Ford a anuntat recent (confirmand informatiile din piata) ca va prelua din 2010 activitatea de import de la Romcar, compania detinuta de Ion Tiriac, Gheorghe Dolofan ar putea deveni asadar cel mai mare importator roman de masini, marca franceza Peugeot fiind mai bine pozitionata in topurile de vanzari decat Hyundai.
Cum a reusit discretul om de afaceri pitestean Gheorghe Dolofan sa ajunga la afaceri cu masini de 350 de milioane de euro anual si, mai important, care este strategia lui pentru momentul cand Peugeot va urma exemplul Renault, BMW, Mercedes sau Ford si va infiinta o companie proprie care sa preia activitatea de import de pe piata romaneasca? Dolofan raspunde provocarii colegilor de la BUSINESS Magazin si povesteste traiectoria afacerii sale de pana acum si felul in care functioneaza un business cu masini pe piata romaneasca, spunand ca din pozitia pe care o detine acum nu are motive sa se teama daca la orizontul anului 2010, spre exemplu, grupul francez Peugeot va decide sa vina cu o filiala proprie in Romania.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro