Cum seduci in afaceri

19 martie 2007

Ca afacerist promovarea imaginii companiei ar trebui sa fie permanenta. Dar asta costa bani. Asa ca cel mai bine este sa profiti de fiecare ocazie pentru a te promova. Pretexte: lansarea unui nou produs, deschiderea unui nou sediu, schimbarea de imagine. Atata timp cat ai o scuza, ai si ocazia de promovare. Asa ca la treaba!

Ca sa atragi trebuie sa seduci

Nu poti apela la parfumuri rafinate, privire cu subinteles pe sub gene rimelate sau lenjerie fina. Ca afacerist instrumentele tale de atractie sunt mult mai “reci”. Iar unul dintre cele mai complete este comunicatul de presa. Nu ca restul ar fi inutile, dar un banner publicitar nu poate contine toate informatiile legate de afacerea ta. Cel mult numele, locatia si un mesaj publicitar original si atractiv despre activitatea ta. Un comunicat insa poate aduna la un loc tehnicile de publicitate, cu promovarea vanzarilor, manifestarile promotionale, datele despre companie si rezultatele acesteia, intr-un cuvant tot ceea ce poate atrage interesul clientilor. Si in plus este singura invitatie pe care o poti adresa presei pentru a participa la evenimentul tau.

Cand lansez un comunicat de presa?

- Un sfarsit de an cu rezultate exceptionale – Lasa modestia si lauda-te tuturor cu ceea ce ai realizat. Nu de alta, dar este meritul tau sa te mandresti cu bilantul muncii tale.
- Ai achizitionat noi utilaje sau ti-ai dotat afacerea cu tehnica moderna – Nu-ti fie teama ca te va copia competitia. Vei arata ce esti primul, ca esti inovator, ca bugetul iti permite si ca de aici inainte nu te astepta decat un drum pe un singur sens: cel ascendent. Oricum, mai devreme sau mai tarziu si cei cu care concurezi pe piata vor avea parte de aceeasi tehologie, asa ca nu prea ai ce sa risti.
- Premiile sau distinctiile la nivel local sau national pot sublinia si ele inca odata prezenta ta printre companiile de top. Si in plus iti dau ocazia sa atragi noi clienti.
- Un parteneriat de invidiat sau clienti importanti - Faptul ca ai intrat in afaceri cu un partener deja cunoscut si apreciat nu poate decat sa-ti intareasca pozitia pe piata. Iar cativa clienti de renume  adauga o bila alba CV-ului tau.
- O noua imagine – Un comunicat de presa poate fi mai mult decat necesar atunci cand afacerea ta a trecut prin schimbari de look, de ordin administrativ sau tehnic. Insa pentru clienti schimbarile nu sunt mereu asociate cu ceva pozitiv. Pentru a spulbera orice idei preconcepute, cel mai simplu este sa arati chiar tu ca schimbarea nu este decat rezultatul dezvoltarii afacerii tale.

Cum se realizeaza un comunicat de presa?

Odata parcursi pasii teoretici de intocmire a unui comunicat, totul va fi mult mai simplu. Un comunicat seamana in mare cu o compunere din scoala generala: titlul, inceput, cuprins si incheiere. Si prea mare bataie de cap nu ar trebui sa-ti dea. Astfel, un comunicat de presa contine obligatoriu:

1.Titlul, care trebuie sa fie captivant si pe subiect, scurt si convingator. Daca alegi ceva literar si metaforic atunci risti ca el sa fie trecut cu vederea.
2.Primul paragraf. El este “la piece de la resistence” a intregului comunicat si trebuie sa contina nucleul invitatiei tale. Aceasta parte este considerata ca fiind cea mai importanta, intrucat cele 4-5 randuri ale paragrafului sintetizeaza continutul intregului comunicat. Si nu uita sa fii convingator, altfel nu vei atrage niciun jurnalist.
3. Cuprinsul contine detalii suplimentare, ce vin in completarea mesajului din primul paragraf. Acum ca ai retinut atentia cititorului, trebuie sa-i dai si mai multe motive ca sa participe la lansarea ta. Aici mai poti completa cu date despre compania ta: aparitie pe piata, activitate, rezultate inregistrate pana in acest moment, evolutie, etc.

Nu este atat de dificil, nu? Acum ca ai ideea cum trebuie sa-l redactezi, trebuie sa-ti pui la punct urmatoarele detalii:

- Numele firmei tale insotita de logo si datele de contact (in partea stanga sus a paginii);
- Data si locul “eliberarii” comunicatului (in parte din stanga sus, sub datele firmei sau in partea din dreapta, pentru o mai usoara vizualizare din partea jurnalistilor);
- Specificatia “Comunicat de presa” este atasata in partea stanga, urmata pe randurile urmatoare de titul efectiv al comunicatului;
- Dupa titlu urmeaza paragraful de incepul si cuprinsul;
- Comunicatul se incheie cu datele persoanei de contact atasate in partea din stanga jos, iar in partea din dreapta jos persoana este inserat numele persoanei care a semnat comunicatul, impreuna cu semnatura si functia.

Urmeaza parte delicata de difuzare a comunicatului. In functie de resursele tale financiare poti opta pentru un site specializat in publicarea comunicatelor de presa, publicatii, posturi radio sau TV, dar de fiecare data trebuie sa ajunga in redactiile ce se adreseaza clientilor pe care tu ii vizezi. Nu are rost sa trimiti un comunicat de presa la o redactie de cultura, iar publicul cautat sa fie din domeniul constructiilor. La o zi de la difuzare revino cu un telefon si asigura-te ca a fost primit comunicatul tau. In plus vei “sparge” gheata si vei stabili astfel un prim contact cu jurnalistii.

Si inca un detaliu la fel de important: comunicatele se trimit de regula cu o saptamana inaintea evenimentului, astfel incat jurnalistii sa-si completeze din timp agenda. Insa pentru a le reaminti, le poti trimite inca odata un comunicat, cu cel mult 3 zile inainte.

Acum nu mai trebuie decat sa astepti ziua cea mare si sa pregatesti un mic bufet, pentru ca da bine, arata ca esti o gazda buna cu invitatii tai si ca tii la confortul lor. In plus ai nevoie de o critica pozitiva, asa ca totul trebuie sa decurga perfect.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro