Tot mai multi romani cunosc avantajele comertului online, iar cardul nu mai este doar un instrument de retragere a salariului de la ATM. Shopping-ul online cucereste persoane din tot mai multe categorii sociale, pentru unii insemnand ocazii speciale sau timp economisit, iar pentru altii, un adevarat stil de viata. Nu toate persoanele care fac cumparaturi online cunosc insa toate detaliile despre modul in care se pot feri de neplaceri. Si mai putine persoane stiu cum sa profite cu adevarat de experienta shopping-ului online, cum sa se fereasca de promotiile false, cum sa isi foloseasca drepturile de consumatori si mai ales cum sa beneficieze de toate instrumentele oferite de industria de comert si plati.
"Romanilor le place sa faca shopping online, dar inca exista un decalaj puternic fata de restul Europei", subliniaza Dan Dumitrescu, General Manager al companiei Elka-Oktal Group, care detine Oktal.ro. "Cu 14 ani in urma, cand incepeam afacerea in mediul online, internetul era un mediu mai degraba exclusivist, iar multi se temeau de miturile care se conturau in media. In acel moment, e-commerce-ul era prezentat la TV, in Romania, asa cum in prezent sunt descrise calatoriile spatiale. Si totusi, astazi este rutina, piata creste an de an, la fel si tehnica si asteptarile clientilor nostri".
Online-ul, cu bune si rele – cum sa alegi binele
Ca orice domeniu care inregistreaza o inflorire rapida, intr-un context in care consumatorii sunt in mare parte inca prea putin initiati in toate "tainele" domeniului, comertul electronic a atras cu sine si capcane. Online pot fi descoperite usor multe experiente nefericite, unele din ele, cand se petrec la scara larga, ajung chiar stiri. Mediul de afaceri profesionist, mass-media de calitate, autoritatile (pe filiera europeana), procesatorii, bancile si companiile de carduri bancare au investit in ultimii ani in educatia clientilor si in ridicarea standardelor. Au existat si vor mai exista cu siguranta multe promotii care sa-i convinga pe reticenti sa faca si mai multe cumparaturi online, chiar si cu plata direct pe internet. Visa si MasterCard, dar si unele banci, se implica prin oferte speciale in anumite perioade, facand cumparaturile online si mai atractive.
"Shopping-ul online poate fi o experienta la fel de placuta ca si cumparaturile la Mall. Totul este sa alegi cu grija magazinele si sa nu te uiti doar la pret. In retailul fizic, ai cumpara un laptop de la o taraba cu vopseaua scorojita? Dar un televizor LED sau un smartphone de ultima generatie, dintr-un targ intr-o hala sau piata? La fel este si online: ai acces la o imensitate de oferte, insa pretul este doar un element, cel care te "gadila" prima data. Mai departe, depinde de ratiunea ta in a alege daca vei deveni client sau vei tasta o alta adresa web", spune reprezentantul magazinului www.Oktal.ro, unul dintre cele mai importante magazine online de IT&C si electrocasnice.
Pretul, uneori cea mai mare capcana
Membru fondator al Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO), magazinul Oktal.ro este si cel mai "vechi" jucator din industrie. Pe langa preturi mici - avantajul principal al comertului online, alaturi de economia de timp - un magazin online trebuie sa ofere o comunicare sustinuta, sa poata raspunde online si telefonic, rapid, la orice intrebare sau solicitare. De asemenea, viitorii clienti ar trebui sa fie foarte atenti la serviciile de post-vanzare. "Trebuie sa-ti pui intrebarea: daca nu vor fi toate bune si frumoase si vor exista probleme cu produsul, ce se va intampla?", subliniaza Dan Dumitrescu. In acest sens, spre exemplu, Oktal.ro ofera "E-Service", un program complet gratuit care ii ajuta pe clienti sa economiseasca timp si bani. In perioada de garantie a produselor, clientii Oktal.ro pot completa online un formular, in cazul aparitiei unei probleme. Ulterior, un operator de service va prelua solicitarea si va contacta telefonic sau prin e-mail clientul. Preluarea produsului defect va fi facuta de catre un curier trimis si platit de Oktal.ro, iar returnarea produsului la client va fi facuta in aceleasi conditii favorabile pentru client.
Cand cumperi online, te poti razgandi. Cand cumperi traditional, NU
Multe persoane considera ca, online, exista un risc cu privire la modul de perceptie a tuturor caracteristicilor unui produs. Tocmai de aceea, clientii au un mare avantaj la cumparaturile online, in comparatie cu cele clasice: pot returna produsele, in maxim 10 zile de la achizitie, chiar si fara a invoca un motiv. Unele magazine au marit acest avantaj: Oktal.ro garanteaza satisfactia prin promisiunea de returnare a banilor in cazul in care clientul, in maxim 30 de zile de la achizitie, doreste sa returneze un laptop sau netbook, nemultumit de performantele acestuia - proces rapid si usor, fara penalitati si fara necesitatea invocarii unui motiv.
Rate cu 0% dobanda si chiar cu bonusuri, direct pe internet
Pe internet, clientii au posibilitatea de a cumpara si in rate produsele dorite, aplicand chiar direct online si putand gasi chiar oferte de creditare cu 0% dobanda. Mai mult, exista promotii prin care unii finantatori pot oferi bonusuri consistente. Spre exemplu, o campanie recenta a BRD Finance si Oktal.ro ofera clientilor 7% reducere suplimentara din toate preturile de pe magazinul online, chiar si din cele care se aflau deja in promotii.
Uneori, bancile mai si ofera... cum sa iesi pe plus
Clientii pot economisi si mai multi bani, daca aleg platile online in mod frecvent. Multe banci ofera carduri de credit sau chiar de debit prin care, la orice tranzactii, inclusiv online, posesorii sunt recompensati chiar de catre banca! Un exemplu este campania Bancpost prin care posesorii de carduri de credit primesc chiar si 2% din valoarea tranzactiilor. Alte banci cu o astfel de politica sunt CEC Bank, Garanti Bank, RBS Bank si multe altele. Clientii care platesc totul la timp pot avea doar beneficii, inchizand balanta lunara cu banca in mod pozitiv – clientii pot castiga bani de la banca, din comisioanele pe care aceasta le percepe comerciantilor, dar si din bugetele de marketing.
Fereste-te de rau! Cum il identifici?
Promotiile false, lipsa de securitate a tranzactiilor si lipsa de seriozitate cu privire la termenii expusi pe website sunt printre nemultumirile unora dintre cei ce aleg sa cumpere online. "Nu exista pe internet, in mod clar, o lista de magazine "asa da" si "asa nu", fiecare persoana trebuie sa analizeze comerciantii si sa-i aleaga pe cei care inspira cea mai multa incredere, cei care respecta toate normele legale si pe cele asumate de "liga profesionista" a magazinelor online. Magazinele active, care comunica intens, care se expun in mass-media, care se promoveaza si mai ales care ofera o gama larga de servicii "la pachet" cu produsele propuse spre vanzare, sunt cele mai inspirate alegeri", atrage atentia managerul www.Oktal.ro.
Magazinul online „perfect”
Printre elementele care confera incredere intr-un magazin online: design placut, utilizare usoara; lipsa de erori si atentionari alarmante din partea programului de antivirus folosit de vizitator; rezonanta numelui (ai mai auzit de acel magazin? o cautare pe Google poate oferi indicii valoroase: un magazin de calitate apare in surse de incredere - presa de calitate); numar de telefon expus vizibil, informatii de contact; comunicare usoara; recenzii independente (ex: www.trustpilot.ro) expuse pe website; semnalare a aderarii sale la ARMO - Asociatia Romana a Magazinelor Online; prezenta platilor online securizate, printr-un procesator cunoscut (si pagina https, conexiune securizata); link spre ANPC; termeni de utilizare clari; posibilitate extinsa de returnare a produselor; variante de creditare - parteneri de prestigiu din randul bancilor si a IFN-urilor; servicii cu valoare adaugata, inclusiv post-vanzare.
» Preluat de pe LivePr.ro - Cum sa faci cumparaturi online cu happy-end: cum ...
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro