Consumatorii nu trebuie sa fie indusi in eroare printr-o publicitate inselatoare si consecintele ei negative. Exista controale referitoare la publicitatea subliminala si publicitatea comparativa. In scopul de a determina daca o publicitate are caracter fals trebuie sa luati in considerare urmatoarele aspecte:
·caracteristicile bunurilor si serviciilor
·pretul si modul cum a fost calculat
·conditiile economice si juridice de achizitionare a produselor sau de prestare a serviciului
·natura serviciului care va fi furnizat dupa vanzarea produsului sau serviciului
·natura, responsabilitatile si drepturile persoanei care fac publicitatea
·lipsa anumitor informatii esentiale privind identificarea si
·caracterizarea bunurilor si serviciilor
Cand publicitatea se refera la oferte speciale agentul economic trebuie sa prezinte clar si in mod evident :
·data inceperii , daca oferta nu a inceput inca
·data la care oferta se incheie,
·orice restrictie la bunurile si serviciile acoperite de oferta
·orice alte conditii speciale
Publicitatea comparativa este o forma de publicitate care identifica implicit sau explicit un competitor sau bunurile sau serviciile furnizate de competitor.
Publicitatea comparativa este interzisa daca:
·comparatia dintre produse si servicii de acelasi fel este inselatoare
·bunurile si serviciile sunt comparate chiar daca ele au scopuri si motive de a fi utilizate
·nu exista comparatie intre elementele relevante ale produselor si serviciilor, cum ar fi pretul acestora
·exista o confuzie pe piata intre persoana care face publicitatea si competitor, sau intre marcile comerciale, denumirile comerciale sau alte semne distinctive.
Alte forme de publicitate interzisa de lege este publicitatea subliminala. Aceasta utilizeaza semnale si mesaje care sunt prea slabe ca sa fie percepute in mod constient, dar care influenteaza reactia economica a persoanei.
Folosirea in mod ilegal a marcii comerciale a competitorului este interzisa.
Orice publicitate sau oferta pentru un credit pentru consumatori care apare in locurile publice trebuie sa indice in paralel, dobanda anuala efectiva - DAE si alte costuri detaliate intr-o maniera clara si usor de inteles.
Sursa: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro