Cum poti sa iti reduci costurile ca intreprindere mijlocie sau mare?

16 aprilie 2015

Companiile mari si mijlocii se confrunta cu provocari tot mai mari in sistemul economic romanesc. 85% dintre managerii romani sustin ca in viitorul apropiat se vor focusa pe reducerea costurilor, arata un studiu al PWC Romania.

Printre modalitatile de reducere costuri, cele mai populare sunt externalizarea serviciilor, aliantele strategice sau intrarea in proiecte de tip joint-venture.

Externalizarea serviciilor este o modalitate relativ noua pe piata romaneasca, iar avantajul sau major este faptul ca este la indemana oricui. Orice companie poate sa isi reduca costurile cu ajutorul acestei strategii, in special daca apeleaza la o firma care se ocupa exclusiv de acest aspect.

Exista pe piata companii precum www.CategoryBuyer.ro, care sunt specializate pe externalizarea si achizitia de servicii si care se asigura ca implementarea acestui concept sa se faca responsabil, fara sa afecteze relatia companiei cu clientii sau, sau calitatea serviciilor companiei respective.

Aceste companii faciliteaza eliminarea costurilor inutile si imbunatatesc productivitatea companiei prin propunerea de furnizori experimentati pe anumite segmente, furnizori care sa ofere servicii de top clientilor lor.

Ce poate face punctual o companie care se ocupa cu externalizarea serviciilor in vederea scaderii costurilor?

Primul pas este planificarea strategica a achizitiilor, astfel incat sa se faciliteze accesul la servicii cu pret mai mic, dar de calitate inalta. Apoi se renegociaza contractele cu furnizorii, sau se identifica alti potentiali furnizori, care sa aiba o oferta mai competitiva. Urmatorul pas este selectarea ofertelor, printr-un proces transparent, iar ulterior se vor evalua riscurile de frauda in achizitii si investigarea suspiciunilor.

Toti acesti pasi vor duce la scaderea costurilor in cadrul companiilor pe termen lung, acest proces asigurand clientul ca va putea sa investeasca sumele economisite in alte departamente sau planuri de dezvoltare care sa asigure dezvoltarea si cresterea companiei pe termen lung.

Alte strategii prin care se pot reduce costurile companiilor mari si mijlocii sunt:

  • reducerea cheltuielilor ce deriva din deplasari si consumul de combustibil, cu ajutorul monitorizarii flotei auto;
  • reducerea cheltuielilor de comunicare - abonamente de telefonie mobila, prin renegocierea pachetelor cu operatorii;
  • reducerea costurilor de energie, prin adoptarea unor solutii eco;
  • scaderea costurilor prin analiza comisioanelor bancare si identificarea unor banci care pot oferi solutii mai profitabile;
  • reducerea costurilor prin mutarea intr-un sediu care poate gazdui mai multe persoane si care se poate eficientiza in ceea ce priveste spatiul disponibil;
  • reducerea costurilor prin identificarea factorilor care reduc productivitatea angajatilor si corelarea costurilor cu performanta acestora;
  • Reducere costurilor prin scaderea contractelor in valuta. Fluxul valutar poate crea pierderi majore, in special pentru companiile care fac tranzactii in alte monede decat leul;
  • Reducerea cheltuielilor legate de papetarie - acest demers presupune educatia angajatilor in acest sens;
  • Eliminarea clientilor care nu aduc profit suficient - regula 80/20 este esentiala in business; este recomandat ca 80% din profiturile unei companii sa fie aduse de 20% din clientii sai;
  • Scaderea cheltuielilor cu deplasarile necesare; multe dintre problemele discutate la intalniri fata in fata, pot fi discutate si utilizand programe de tipul Lync, Webex sau Skype.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro