Cum iti deschizi o cafenea in franciza

19 iulie 2006

O afacere in sistem franciza este o solutie optima pentru un tanar intreprinzator. Afacerea livrata "la cheie" poate aduce profit, cu conditia ca francizatul sa respecte intocmai indicatiile francizorului. Un astfel de exemplu este "Turabo Cafe", prima cafenea romaneasca in sistem franciza deschisa in Bucuresti, mai exact pe strada Ion Ghica nr. 3. Turabo are acum sase cafenele (trei in Bucuresti si cate una in Iasi, Brasov si Timisoara) si tinteste deja catre Spania, Cehia si Portugalia.
„Pentru cele sase unitati Turabo Cafe s-au investit 1,5 milioane de euro, iar despre investitia initiala pot spune ca a fost deja recuperata si reinvestita“, ne-a declarat Tudor Dragomir Niculescu, initiatorul afacerii. Niculescu a precizat ca francizatii, pe langa dotare, trebuie sa plateasca si taxa de franciza de 115.000 euro, cu TVA, iar amortizarea investitiei se va face in aproximativ 2 ani. Cat despre concurenta, francizorul este de parere ca "batalia se va da numai cu clientii. Noi trebuie doar sa demonstram ca suntem cei mai buni. Este o piata care poate absorbi foarte mult", a mai spus Niculescu. Si asta in conditiile in care in tara noastra intentioneaza sa intre doua mari lanturi de cafenele internationale precum Starbucks si Coffe Heaven. Pana la sfarsitul anului, alte cafenele Turabo Cafe vor fi deschise in orase precum Sibiu, Cluj, Constanta.

Prajituri bulgaresti si cafea din Italia

Situat pe doua nivele (demisol si parter), Turabo Cafe ofera un spatiu elegant, intim, cu acorduri "live" de saxofon si fotolii mari, confortabile, fiecare locatie gazduind zilnic aproximativ 500 de clienti. Numai mobilierul, care este adus din Grecia, valoreaza 60.000 de euro pentru o locatie. Gama de produse este destul de variata, de la cafele si cocktailuri la salate, sandwichuri si dulciuri. Spre surprinderea noastra am aflat ca prajiturile servite in aceste cafenele sunt aduse din Bulgaria, cafeaua este importata din Italia, iar cappuccino vine tocmai din Belgia. Se pare ca vecinii nostri bulgari ne-au depasit din punct de vedere al tehnologiei de congelare a prajiturilor. Si asta pentru ca in Romania nu exista inca un centru care sa permita acest lucru, in strainatate congelarea prajiturilor fiind practicata de ani de zile. Aceasta modalitate este indispensabila pentru o locatie care se doreste a fi la standard occidental, deoarece zilnic se dezgheata tot atatea prajituri cat se si consuma.

Impedimente: inchirierea unui spatiu central

Daca ai banii si esti hotarat sa-ti deschizi o astfel de cafenea s-ar putea sa te lovesti de un alt impediment: inchirierea spatiului, care poate dura  foarte mult, avand in vedere ca numai zonele centrale sunt acceptate de francizor. Pentru o cafenea este nevoie de o suprafata de 100 - 150 de metri patrati. "Am refuzat deja doua francize din acest motiv", ne-a explicat Niculescu. Motivul e lesne de inteles avand in vedere ca franzacizatul isi poate pierde banii, iar franzcizorul numele... Chiria unui astfel de spatiu le va scoate din buzunar celor interesati 4.500 - 6.000 de euro pe luna.

Clientela tinta - oamenii de afaceri

In separe-uri se intalnesc in special oamenii de afaceri, dar si microbistii pentru a urmari un meci pe plasma amplasata aici. De mentionat ar fi faptul ca locatiile sunt utilate cu werless si tot aici pot fi urmarite evolutiile financiare, precum si indicele oficial al BVB.

Secretul succesului, o zona cu vad bun

In opinia lui Tudor Dragomir Niculescu, o companie romaneasca ca sa ajunga numarul 1, trebuie sa aiba un capital foarte mare de la inceput sau o banca in apropiere. Cu alte cuvinte, inainte sa pornesti la drum trebuie sa tintesti zonele cu vad bun. Pentru cei care nu dispun inca de sufieciente resurse financiare, Niculescu nu are previziuni prea optimiste. "Sistemul bancar romanesc nu sprijina afacerile, iar start-up-urile pot fi accesate doar daca dispui de terenuri si alte proprietati imobiliare", spune interlocutorul.

Cifra de afaceri se dubleaza in fiecare an

In ceea ce priveste cifra de afaceri, aceasta se dubleaza de la an la an. Daca in 2004 aceasta era de 500.000 de euro, anul trecut a ajuns la 1,2 milioane de euro. Numai in primele sase luni ale acestui an, cifra de afaceri a atins deja suma de un milion de euro. Iata deci un motiv real de a investi intr-o afacere de succes, unde garantia reusitei este de aproape suta la suta. De mentionat ar mai fi profitul, care reprezinta circa 20 - 25% din cifra de afaceri. In plus, secretul afacerii este impartasit francizatului odata cu preluarea afacerii de catre acesta. Se asigura inclusiv traning pentru angajati.

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro