Dulciurile nu sunt doar un desert, pot fi și o afacere. Ca sa deschizi un laborator de cofetarie in Bucuresti si sa produci torturi la comanda trebuie sa ...
Dulciurile nu sunt doar un desert, ci pot reprezenta și o idee excelentă de afaceri. Atunci când ne plac foarte mult și avem și o fire întreprinzătoare, ne gândim cum să facem pentru a împărți pasiunea noastră și cu alții.
Există mai multe variante de a începe o afacere cu dulciuri, iar mai jos am explorat câteva dintre cele mai importante idei.
Pașii în începerea unei afaceri sunt simpli și logici. Ok, vrem să deschidem un mic business cu produse de cofetarie in Bucuresti. Ce avem de făcut?
În primul rând, trebuie să analizăm piața. Să vedem ce oferă alții și care sunt cererile clienților. Concurența este mare, așa că trebuie să luăm în serios acest studiu de piață. Nu strică să ne axăm pe o nișă, fie în ceea privește produsele, fie legat de publicul țintă. Așa vom fi mai ușor de ținut minte și vom rămâne relevanți mai mult timp. De asemenea, și promovarea va curge firesc, urmând un fir deja stabilit, cu diverse variațiuni.
Găsirea fondurilor este extrem de importantă. Ok, avem o idee, dar ce facem cu ea? Cum o reproducem în realitate? Costurile pornesc de la 10.000 de euro pentru începerea unei afaceri simple. Un laborator mic are nevoie de un spatiu de minimum 40 de metri patrati si de o echipare minimala pentru a produce torturi la comanda, prăjituri și diverse alte dulciuri.
Sumele pot depăși lejer 50.000 de euro în cazul unor cofetării mari, care au si vanzare la vitrina. Luăm în calcul costurile închirierii spațiului, plus utilarea completa pentru a respecta legislatia si fluxul de productie. Apoi, luna de luna se vor adauga materia prima, salariile angajaților, taxele la stat etc.
Ca să avem succes trebuie să venim cu ceva care să exceleze. Ca nume, ca ingrediente (cum este cazul celor de la https://www.magicake.ro/) sau ca brand. Astfel, clienții vor remarca punctul nostru forte și ne vor prefera în fața altor afaceri de același tip.
Contează foarte mult și prezentarea. Dacă reușim să o facem așa cum trebuie, uneori nici nu vom avea nevoie să investim foarte mult în promovare. O vor face alții pentru noi, postând imagini pe rețelele de socializare, fără a fi sponsorizate. Sau din vorbă în vorbă, remarcând în discuțiile cu alte persoane unicitatea produselor noastre. Reclama gratuită este excelentă și un semn că ne descurcăm foarte bine.
Aspectele logistice și legale sunt vitale. Începând cu laboratorul de preparare a dulciurilor, depozitarea acestora, transportul și terminând cu autorizațiile de funcționare. Este bine să apelăm la un specialist pentru a ne lămuri și a nu greși nimic pe parcurs.
De asemenea, e util să avem și sfatul unui contabil, care ne poate organiza și gestiona finanțele și se poate ocupa de taxele aferente. Dacă activitatea crește, aceste detalii devin tot mai importante și mai dificil de manageriat. De aceea trebuie să luăm în calcul investiția într-un specialist pentru fiecare zonă, care se va ocupa de toate problemele apărute.
Fie că avem un magazin online, o cofetărie sau o afacere mobilă, trebuie să fim foarte atenți la spațiul în care ne desfășurăm activitatea și să-l promovăm în consecință.
Sediul fizic trebuie să fie lună de curățenie la orice oră din zi și din noapte.
Avem nevoie de un site care să arate profesionist. Să fie evident ceea ce producem, ce vindem, cât costă, cum se plătește, unde e sediul, în ce condiții se livrează și cum putem fi contactați. Intervalul de atenție al audienței este din ce în ce mai scurt. În câteva secunde de la accesarea site-ului, clienților trebuie să le fie clar unde găsesc toate informațiile. Să li se pară ușor de accesat și de navigat. Să ne poată contacta simplu, pentru orice detalii, și să primească răspunsuri rapide.
Trebuie să găsim un nume și/sau un slogan care să atragă atenția. Altfel ne vom pierde în marea de afaceri existente. Publicitatea ne va aduce mai mulți clienți și ne face cunoscuți. Iar pentru asta e nevoie de ceva „catchy”. Și de o minte ageră, care să gândească o întreagă strategie pornind de la slogan. Poate chiar ceva amuzant, ironic, care să prindă la mai multe tipuri de public. Putem intra chiar în zona meme-urilor și „antrena” publicul să ne perceapă ca pe o entitate vie, cu care pot glumi online. Nu doar ca pe o simplă pagină de afacere, fără viață și personalitate.
Ca strategie de vânzare, avem mai multe opțiuni. Ne putem descurca singuri: vindem cu amănuntul pe site, pe rețelele de socializare, în magazinul propriu. Există și varianta en gros. Creăm pachete promoționale cu testare de mostre și le propunem restaurantelor, supermarketurilor etc. Reprezentații lor ne contactează și, în funcție de cerere, putem semna un contract.
Mai există soluția de catering. Sau de candy bar. Ne concentrăm pe diverse evenimente. Fie livrăm la locația respectivă, fie ne ocupăm chiar noi de asta, făcând un stand special. Aici vom avea însă nevoie de o rețea serioasă de relații și cunoștințe. Acestea ne vor folosi sau recomanda și facilita astfel participarea la nunți, mese festive, evenimente corporate.
Dacă produsele noastre au ceva unic, le putem chiar transforma în marcă înregistrată, inclusiv legal. De aceea nu este bine să dezvăluim toate secretele din spatele dulciurilor pe site sau pe rețele. Un pic de mister ajută mult la crearea unei afaceri rezistente în timp. Și foarte speciale pe deasupra!
Cauti Gazduire Web? Alege Speedhost.ro
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro