Cum functioneaza sistemul electric al unei motociclete?

26 august 2021

O motocicleta nu se bazeaza doar pe combustibil si pe functionarea in cele mai bune conditii a motorului. Buna functionare a acestui vehicul tine, in mare masura, si de performantele sistemului electric. Nu de alta, insa traim in plina era tehnologizata, in care energia electrica joaca rolul primordial.

Sistemul electric al motocicletei reprezintă un set de dispozitive care fie produc curent electric, fie funcționează cu curent electric. Pentru buna funcționare a echipamentului și a transmisiei curentului electric este nevoie și de componente suplimentare: fire, butoane, releuri și altele.

Principalele componente ale sistemului electric al motocicletei

  • Demarorul

Acesta roteste arborele cotit pentru a porni motorul. Este un motor electric ce functioneaza prin transmiterea puterii catre aripile rotorului.

  • Acumulatorul (bateria)

Majoritatea motocicletelor sunt echipate cu baterii de pornire. Acestea se deosebesc dupa capacitate, voltaj si marime. Cele mai raspandite sunt produsele cu acid de plumb si gel.

  • Alternatorul

Atunci cand motorul functioneaza, acesta alimenteaza toate dispozitivele si incarca bateria.

  • Dispozitive de iluminare

Dispozitivele de iluminare includ componente ale sistemului electric al motocicletei, semnalizarile moto dar si:

  1. Farul-este folosit pentru iluminarea strazii pe timp de noapte.
  2. Indicatoarele de directie. Cu ajutorul lor poti informa ceilalti participanti la trafic despre intentia ta de manevrare.
  3. Luminile de gabarit si de parcare. Datorita lor vehiculul poate fi remarcat mult mai usor la drum.
  4. Stopurile. Acestea avertizeaza participantii la trafic din spatele motocicletei ca aceasta urmeaza sa opreasca.
  5. Lumina de ceata. Farul de ceata este folosit in conditii de vizibilitate redusa.
  6. Lumina placutei de inmatriculare. Permite vizualizarea placutei de inmatriculare a motocicletei chiar si pe intuneric.
  7. Claxonul. Permite atragerea atentiei asupra vehiculului si prevenirea accidentelor.
  8. Senzorii.Masoara diversi parametri ai motocicletei si transmit inregistrarile unitatii de control a motorului. Aceasta din urma foloseste informatiile pentru a controla functia principalelor unitati. In plus, unii senzori afiseaza informatiile pe panoul de bord, pentru a informa soferul despre eventualele defectiuni sau despre faptul ca motocicleta are nevoie de intretinere.
  • Regulator tensiune

Regulatorul de tensiune are rolul de a rectifica curentul electric, de a incarca bateria si de a alimenta toate aparatele electrice ale motocicletei de la un alternator de 100W. Acesta schimba curentul alternativ in curent continuu si il face mai stabil.Acest lucru afecteaza mai bine iluminarea, functionarea intrerupatorului de semnalizare si lumina de frana. Funcționarea regulatorului de tensiune a redresorului si, in același timp, funcționarea generatorului pe motociclete este verificata cu ajutorul unei lampi de avertizare. Cand motorul este oprit, comanda este pornita, cand functioneaza, se stinge. Acest lucru indica faptul ca generatorul si redresorul-regulatorul sunt in stare buna.Ingrijirea redresorului-regulator tensiune consta in curatarea acestuia de praf si murdarie.Murdaria inhiba racirea redresorului-regulator, ceea ce duce la defectarea acestuia.

 

 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro