Cum functioneaza sistemul de transmisie al unei motociclete

Categorie: Auto/Transporturi

Sistemul de transmisie al unei motociclete este esential in functionarea acestui vehicul. Motocicleta in general este preferata in defavoarea masinii, nu numai pentru ca faciliteaza deplasarea in conditii de trafic intens, dar si datorita adrenalinei pe care o resimt iubitorii sportului pe doua roti.

Insa, una dintre dilemele cu care se confrunta pasionatii de motoare, este aceea de a alege intre transmisia pe lant si transmisia pe cardan, caci fiecare dintre ele are atat avantaje cat si dezavantaje, hotararea fiind dificila in conditiile unei investitii substantiale.

Prin urmare, este recomandat ca atunci cand mergeti sa achizitionati o motocicleta, sa fiti deja familiarizati cu avantajele si dezavantajele in ceea ce priveste transmisia pe lant si pe cardan.

Principalul considerent este scopul pentru care achizitionati motocicleta. O veti folosi pentru drumuri rapide si sigure, prin oras, sau pentru aventuri pe teren accidentat? In privinta motocicletei, la fel ca in cazul masinii, exista trei mari tipuri de transmisie: pe lant, pe curea si pe cardan.

O curea transmisie este imperativa in cazul unei transmisii pe curea.

 

Despre transmisia pe lant

Motocicletele cu transmisie pe lant sunt cele mai numeroase, principalul avantaj fiind pretul mai redus. Un alt avantaj il reprezinta viteza considerabila, fiind o motocicleta recomandata iubitorilor de aventura si adrenalina. In schimb, lantul necesita verificari periodice, curatare, gresare si intindere. In cazul sau, nu este necesara schimbarea lantului si nicio curea de transmisie noua.

De asemenea, dupa fiecare spalare a motocicletei, se recomanda gresarea lantului. In general, in conditii de circulatie normala, gresarea lantului se va realiza ori de cate ori este nevoie, pentru a evita blocarea si ruperea acestuia. In ceea ce priveste motocicletele sportive, un avantaj semnificativ este acela ca raportul de transmisie poate fi rapid schimbat.

In plus, motocicletele cu transmisie pe lant ofera un transfer de putere extrem de eficient, spre deosebire de cele cu transmisie pe cardan. In conditiile unei intretineri corespunzatoare a lantului, eficienta sa se apropie de 100%. In schimb, cand lantul este extrem de uzat, atunci se recomanda schimbarea atat a pinionului, cat si a foii (kit complet).

 

Despre transmisia pe cardan

Transmisia pe cardan are ca punct de plecat folosirea unui ax cu ajutorul caruia se realizeaza transfoerul puterii intre motor si roata din spate a motocicletei. Axul este protejat fata de mediul exterior de un tub.

Transmisia pe cardan are numeroase atuuri. Unul dintre acestea este ca transmisia de acest tip asigura o rezistenta sporita a acestuia, precum si costurile scazute de intretinere. Revizia/intretinerea periodica se realizeaza mai rar, insa, in cazul in care mecanismul nu functioneaza corespunzator, costurile aferente reparatiei sunt relativ ridicate, fata de motocicleta cu transmisie pe lant. In cazul transmisiei pe cardan, transmisia nu se realizeaza liniar, insa eficienta sa se apropie de 95%, iar motorul este mai silentios.

 

Despre transmisia pe curea

Motocicletele cu transmisie pe curea sunt printre cele mai fiabile, intrucat cureaua de transmisie moto nu necesita curatare sau ungere. De asemenea, fiind fabricata din cauciuc sintetic, aceasta nu este expusa ruginei si este extrem de silentioasa, eficienta sa fiind de aproximativ 95%.

Deplasarea cu o motocicleta cu transmisie pe curea este lina si mult mai silentioasa decat in cazul motocicletelor cu transmisie pe lant.


Alte articole