Echipele aduc la locul de munca o atmosfera calda si, in acelasi timp, oportunitatea de exprimare individuala. Pentru a forma o echipa de succes nu este suficienta concentrarea intr-un singur loc a unui numar de persoane. Si asta pentru ca in lipsa interactiunii, a asumarii unor roluri sau a stabilirii obiectivului comun... nu poate fi vorba de o echipa. De exemplu, indivizii aflati pe peronul unei gari nu reprezinta o echipa. Unul din motive este absenta unui obiectiv comun si a relatiilor intre acesti indivizi. Asadar, inainte de a forma echipele este bine sa ai in vedere raspunsurile la urmatoarele intrebari:
Obiectivul este suficient de atragator pentru a canaliza energia persoanelor?
Relatiile dintre persoane si modul lor de a comunica le stimuleaza solidaritatea?
Interesele si preocuparile personale constituie obstacole pentru buna functionare a echipei?
Pana la ce punct membrii echipei se simt solidari?
Se pot identifica in echipa obstacolele solidaritatii?
Daca da, care este reactia fata de aceste obstacole?
Pentru formarea unei echipe eficiente, ai in vedere cateva cerinte. In primul rand, membrii echipei trebuie sa fie compatibili din punct de vedere al aptitudinilor cu activitatea desfasurata. Pe de alta parte, echipa trebuie constituita omogen din punct de vedere al atitudinilor si valorilor impartasite in comun. Acest lucru conduce la echipe stabile, durabile in timp si la satisfactie ca urmare a apartenentei.
Totodata, trebuie sa ai in vedere faptul ca in orice echipa exista un conducator. Daca ai mai multe echipe in subordine este bine sa numesti un sef pentru fiecare. Afiseaza intotdeauna o atitudine deschisa cu sefii de echipa, stabileste intalniri periodice si mentine un nivel motivational ridicat. Cum obtii acest lucru? Implica-i pe toti in procesul decizional, lauda-i pentru reusite si indruma-i atunci cand sunt pe cale de a gresi.
Nicoleta Margineanu
[email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro