Cum atragi clientii cu o marca?

23 mai 2007

O marca poate fi semnul distinctiv intre bunurile si serviciile produse sau furnizate de firma ta si cele provenite de la alte companii din piata. Marca pe care o alegi poate reprezenta: cuvinte, litere, numere, desene, imagini, forme, culori, logo-uri, etichete sau combinatii distinctive utilizate pentru a deosebi bunuri sau servicii.

Pentru un consumator insa, acest semn distinctiv este un mijloc comod de a recunoate imediat o categorie de produse si servicii recomandata ori, din experienta pe care o are, care l-a determinat sa o prefere altor produse sau servicii similare. Pentru compania ta insa, marca reprezinta un mijloc de a cuceri si a pastra o clientela. Odata cu inregistrarea marcii, ai dreptul de a te opune contrafacerilor sau imitatiilor ilegale. Astfel, eforturile pe care le vei manifesta pentru a-ti face cunoscute produsele, nu vor putea fi influentate de catre concurenti. Marca inregistrata devenind un element activ, care se poate comercializa.
 
Ce drepturi ai ca posesor
 
Insasi inregistrarea marcii iti confera un drept exclusiv asupra acesteia pe termen de zece ani. Concret, inregistrarea aduce cu sine interdictia, pentru terti, de a depune sau de a utiliza, fara autorizatie, indiferent sub ce forma, marca sau unul din elementele sale caracteristice, pentru aceleasi produse sau servicii. Inregistrarea unei marci poate fi reinnoita, la cerere, contra unei taxe prevazuta de lege, care poate fi facuta cu cel mult trei luni inainte de expirarea duratei de protectie in curs. In schimb, taxa poate fi platita in cel mult sase luni de la expirarea termenului de zece ani. Mentionam ca reinnoirea inregistrarii marcii se inscrie in Registrul National al Marcilor si se publica in BOPI, in termen de 6 luni de la depunerea la OSIM a cererii de reinnoire.
 
Protejarea marcii in strainatate
 
Daca esti implicat in mod curent in operatiuni de export sau daca intentionezi sa faci acest lucru in viitorul apropiat este bine sa-ti inregistrezi marca si in strainatate. In acest fel, produsele exportate de compania ta vor fi recunoscute pe pietele straine. Nu trebuie omis faptul ca reputatia firmei tale creste, aducandu-ti totodata un profit mai mare. Cei interesati trebuie sa stie ca pentru a-si inregistra o marca au nevoie de o perioada de timp cuprinsa intre 3 luni si 2 ani, in functie de fiecare tara. totul este sa-ti depui cererea pentru inregistrare la timp, astfel incat marca sa poata fi utilizata atat in reclama cat si in comercializarea produselor relevante.
 
Avantaje
 
Dupa inregistrarea marcii vei avea certitudinea ca orice consumator poate face distinctia intre produsele companiei tale si cele ale concurentei. Totodata, marca poate constitui un instrument de marketing si o baza pentru construirea reputatiei si imaginii produsului sau serviciului respectiv. De asemenea, poti oferi marca sub licenta, reprezentand o componenta esentiala pentru contractele de franciza. Mai putem spune ca marcile reprezinta un capital de valoare al firmei tale, care te incurajeaza sa investesti in mentinerea sau imbunatatirea calitatii produselor. De mentionat ar mai fi faptul ca marca iti da dreptul exclusiv de folosinta pentru o perioada de 10 ani.
 
Acte necesare
 
Pentru a inregistra o marca ai nevoie de o cerere de inregistrare in limba romana (pe un formular tip) care sa contina: denumirea solicitantului, sediul, respectiv adresa unde titularul isi are sediul, eventual si adresa pentru corespondenta, numele si prenumele mandatarului, daca este cazul. De asemenea, trebuie sa-ti descrii marca (se va lipi o reproducere 6/6 cm pe cerere in locul indicat) sau se va scrie denumirea marcii. Printre altele, trebuie mentionata lista de produse, respectiv servicii pentru care se solicita inregistrarea marcii si care fac obiectul activitatii titularului. La aceasta cerere se vor anexa alte cateva acte: dovada achitarii taxei de inregistrare si examinare a marcii, cinci reproduceri ale marcii, in cazul in care se solicita inregistrarea unei marci constituita dintr-o grafica deosebita sau un element figurativ. De asemenea, trebuie sa mai pregatesti lista intreprinderilor indreptatite sa foloseasca marca colectiva si regulamentul de folosire al acesteia, numai daca este cazul.
 
Recomandari
 
Atentie insa, viitorul solicitant este bine sa efectueze o cercetare prealabila inainte de a depune la registratura cererea de inregistrare a unei marci. Aceste cercetari pot fi facute de catre sectorul Marci din OSIM in schimbul achitarii unei taxe. Precizam ca inregistrarea la Registrul Comertului nu garanteaza dreptul de folosinta ca si marca. Neinregistrarea marcii poate duce la pierderea dreptului de utilizare a denumirii companiei, produselor sau serviciilor, ajungandu-se chiar pana la plata daunelor de folosinta neautorizata, prin inregistrarea acestuia de catre alt utilizator.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro