Cum arata masina second cumparata de un roman?

9 octombrie 2007

Cumparatorii de masini second hand din Europa Centrala si de Est cauta, de cele mai multe ori, un model hatchback, cu motor pe benzina, de culoare argintie sau gri, la un pret mai redus de 6.000 de euro, cele mai cerute marci fiind Skoda, Renault, Ford, Opel si Peugeot, potrivit dealerului AAA Auto. Pe langa tendintele generale din regiune, exista diferente de la o tara la alta, referitoare la marca sau culoarea masinii, potrivit unui studiu realizat de dealerul de masini de ocazie AAA Auto in Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania.

Analiza arata ca in Ungaria, de exemplu, cea mai populara masina este Suzuki, produsa local, iar, in mod similar, in Romania marcile Skoda, Renault, Ford, Opel si Peugeot sunt depasite de Dacia, in ceea ce priveste volumul vanzarilor.

In acelasi fel, preferintele pentru o anumita culoare difera de la tara la tara. in Cehia si Slovacia, culoarea rosie este la moda, pe langa argintiu, insa in Ungaria rosul nu este foarte popular, fiind foarte cautata, in schimb, culoarea neagra. Polonezilor si romanilor le place albastrul, a doua optiune dupa argintiu sau gri in topul popularitatii.

Cercetarea a evidentiat diferente semnificative intre este-europeni in ceea ce priveste preferinta pentru motoarele diesel. in timp ce in Romania 49% din autoturismele vandute de AAA Auto anul trecut erau echipate cu motoare diesel, in Cehia ponderea a fost de 30%, in Polonia de 29%, in Slovacia de 19% iar in Ungaria de 16%. in ciuda acestor diferente, cererea pentru masini cu motorizari diesel este in crestere in toate cele cinci tari, se precizeaza in studiu.

Analiza a scos in evidenta diferente intre statele est-europene si in ceea ce priveste vechimea masinilor. in Romania, unde existenta taxei de prima inmatriculare favorizeaza importurile de masini mai noi, 34% dintre clienti au cumparat masini cu o vechime de pana la trei ani, pe cand in Polonia si Cehia ponderea este de 18%, in Ungaria de 16% iar in Cehia de 12%.

Referitor la optiunea pentru anumite versiuni, in Cehia cererea pentru modelele break este de trei ori mai mare fata de Ungaria, de exemplu, fapt care poate fi pus pe seama existentei unui numar mare de case de vacanta in Cehia. Fiecare a cincea masina vanduta in Cehia este de tip estate (break).

Romania, este, in schimb, o tara a modelelor sedan, modele care acopera 27% din totalul vanzarilor. in ciuda diferentelor, in regiune modelele de tip hatchback sunt cele mai solicitate.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro