CRM un sistem ce nu ar trebui sa lipseasca din nicio firma

5 septembrie 2014

Înainte de a trece mai departe, să vedem la ce ne ajută un astfel de produs. În general orice firmă, chiar și cea mai mică, are proceduri destul de clare pentru urmărirea execuției comenzii unui client.

Ce inseamna un sistem CRM

Fie că aceste proceduri sunt formalizate sau reprezintă o sumă de cutume împământenite în firma respectivă, odată ce comanda a fost preluată, detaliile execuției și comunicarea cu clientul vor fi atent urmărite până la finalizarea cu succes a acesteia. Nu același lucru se poate spune despre perioada de dinainte de obținerea unei comenzi sau de cea de după finalizarea acesteia. Orice companie desfășoară activități de căutare a unor noi clienți (clienți potențiali) și dorește să mențină legătura cu clienții mai vechi, chiar dacă aceștia nu au comenzi în derulare în momentul de față. Avand in vedere aceste nevoie pe piata a aparut un sistem de CRM (Customer Relationship Management) ce si-a dovedit din plin utilitatea inca de la aparitia sa. Din punct de vedere instinctiv, toată lumea face asta după cum poate și are timp. Clienții vechi primesc mesaje de felicitări în zilele de sărbătoare iar clienții potențiali primesc pliante și prezentări. Totuși, aceste activități sunt de cele mai multe ori haotice, mai ales într-o firmă mică în care nu există depratamente specializate pentru urmărirea acestor activități.

Functiile unui sistem CRM

Produsele de Customer Relationship Management (CRM) vin tocmai cu funcțiile necesare ordonării, urmăririi și măsurării relației cu clienții mai vechi și cu cei potențiali. Această clasă de produse permite înregistrarea comunicărilor cu clienții, menținerea unei baze de persoane de contact cu informații relevante despre acestea, menținerea unei biblioteci de materiale de promovare pe care utilizatorii produsului le pot descărca ușor pentru a le folosi oriunde și oricând au nevoie de ele. Un CRM permite, de asemenea, unui angajat care se ocupă de vânzări să-și definească calendarul zilnic și să-și urmărească întîlnirile și conversațiile cu potențialii clienți. Tot CRM-ul poate oferi funcții statistice care să permită măsurarea ratei de transformare a demersurilor de vânzări în vânzări reușite.

» Preluat de pe LivePr.ro - CRM un sistem ce nu ar trebui sa lipseasca din nicio firma

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro