Romanii au cheltuit anul trecut in magazinele mari peste 30 de miliarde de euro. Asta inseamna cam o treime din cat a produs economia intr-un an intreg. Specialistii se asteapta ca mania "shopingului" sa explodeze pana la 100 de miliarde de euro in urmatorii 3 ani. Adepti ai expresiei "totul trece prin stomac", romanii au cheltuit o treime din bugetul personal pe 2006 pe alimente. Apoi "mimeaza"confortul si moda, achizitionand haine si aparatura electronica de ultima generatie. Pe ultimul loc sta igiena: raionul este foarte putin vizitat, poate si din cauza preturilor. In Romania, produsele intretinere,curatenie si cosmetice - vorbim de cele de top (nu sapun!), sunt ceva mai scumpe!
Rata anuala de crestere a vanzarilor a fost in medie de 17%. La o astfel de crestere, vanzarile cu amanuntul in Romania ar putea atinge, peste 3 ani, 100 de miliarde de euro. Recentele studii de piata ne arata ca in 2007 romanii vor cheltui cu 33% mai mult decat in 2006. Adica vom cumpara de 40 miliarde euro si cred ca tot pe alimente se vor duce banii. Inca nu am ajuns la stadiul in care sa punem accent pe locuinte, case de vacanta sau calatorii. Inca trebuie sa ne satisfacem lipsurile acumulate in multii ani de... saracie!
Analisti considera ca populatia a inregistrat o crestere a puterii de cumparare si datorita creditului de consum si a celui cu buletinul, statisticile oficiale aratand ca, in Romania, 8% din populatie a accesat creditul de consum. Suntem departe de bulgari care au atins cifra de 14% la credite de consum.
Cresterea vanzarilor cu amanuntul a fost stimulata si de continua expansiune a retelelor de supermarketuri, hipermarketuri si magazine cash&carry. Inregistrand o crestere de cumparare a populatiei, magazinele au crescut si ele numarul locatiilor. Un exemplu: Kaufland a cheltuit anul trecut pe deschiderea unor noi locatii - 250 milione euro, iar in acest an va deschide inca 16, contra sumei de 150 milioane euro.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro