Consumul de bere stagneaza, bugetele de publicitate cresc!

26 februarie 2008

Piaţa berii a avansat anul trecut cu 9,6%, la 19,4 milioane hectolitri, ritm de creştere inferior celui consemnat în 2006, de 16,4%, potrivit datelor Asociaţiei "Berarii României".
"Cu toate că volumele vânzărilor au păstrat trendul ascendent, piaţa înregistrează o uşoară încetinire a ritmului de creştere. În 2006, piaţa era cu 16,4% mai mare faţă de cea din 2005, iar anul trecut cu 9,6% faţă de anul precedent", se arată într-un comunicat al Asociaţiei.
           
Avansul pieţei din 2007 a fost generat de creşterea economică, datorită căreia cumpărătorii au început să consume mai multe bere în afara casei, precum şi de volumul investiţiilor companiilor de profil în publicitate, care au stimulat consumul anumitor mărci în detrimentul altor tipuri de băuturi, cum ar fi apa de la robinet sau băuturile făcute în casă, potrivit preşedintele "Berarii României", Mihai Ghyka.
          
 "Anul trecut, valoarea de rate-card a bugetului de publicitate al producătorilor de bere a fost de aproximativ 100 de milioane de euro, fiind a doua categorie în funcţie de volumul de investiţii în publicitate, după telefonie", a declarat, într-o conferinţă, Ghyka.
           
Totodată, valoarea vânzărilor a urcat anul trecut la peste un miliard de euro, în funcţie de preţul berii la raft, potrivit estimărilor directorului general al Asociaţiei, Constantin Bratu.
           
Pentru acest an, reprezentanţii "Berarii României" estimează un avans al pieţei în funcţie de volum de aproximativ 5%, la peste 20 milioane de hectolitri, şi un consum per capita de 95 de litri.
           
Membrii Asociaţiei "Berarii României" sunt producătorii multinaţionali Heineken România, InBev România, United Romanian Breweries Bereprod şi Ursus Breweries. Investiţiile acestor companii s-au ridicat anul trecut la 210 milioane euro.
          
La nivelul anului 2007, membrii Asociaţiei "Berarii României" au consemnat vânzări de 15,15 milioane hectolitri, în avans cu 20,2% faţă de 2006. mbalajele PET au ajuns anul trecut în topul preferinţelor consumatorilor români, cu 45,6% din volumul total al pieţei, iar sticla a trecut pe locul al doilea, cu 40,5% din volumul livrărilor. Totodată, berea la cutie a urcat anul trecut la o cotă de piaţă de 10,4% în funcţie de volum, faţă de 8,7% în 2006.

Consumul de bere pe cap de locuitor din România a fost anul trecut de 89 litri, în creştere de la 81 de litri în 2006. Totuşi, acest nivel este inferior consumului de bere, la nivelul anului 2006, din Cehia, de 160 litri pe cap de locuitor, din Germania, de 116 litri, din Austria şi Luxemburg, de 108 litri, sau de cel din Belgia, de 98 litri.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro