Consiliul Concurenţei va organiza, în luna mai, o licitaţie pentru efectuarea unui studiu privind piaţa serviciilor bancare de retail, datele fiind necesare instituţiei pentru realizarea unei analize sectoriale. Societăţile interesate vor putea depune ofertele până cel mai târziu la 13 mai, se arată într-un anunţ al instituţiei. Criteriul de atribuire constă în oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, în care preţul va reprezenta 55% din ofertă, gestionarea proiectului 40%, iar termenul de livrare a studiului 5%.
Pentru a putea participa la licitaţie firmele interesate trebuie să depună o garanţie de participare în valoare de 2.700 de lei, să prezinte raportul de activitate pentru anul 2007 şi o declaraţie privind cifra de afaceri pe ultimii trei ani.
Consiliului Concurenţei a declarat că studiul este necesar instituţiei pentru a realiza o analiză sectorială, având în vedere diversificarea şi dezvoltarea serviciilor oferite de instituţiile bancare. "Unele studii sunt făcute chiar de noi, dar există unele pieţe, ca de exemplu cea bancară, unde este nevoie de mai mulţi oameni şi timp, astfel că apelăm la serviciile unor firme specializate. Datele din studiu ne sunt necesare pentru o analiză sectorială. Nu există în prezent nicio intenţie privind declanşarea unei eventuale investigaţii", au spus reprezentanţi ai Consiliul Concurenţei.
Potrivit anunţului instituţiei, studiul trebuie să cuprindă date din ultimii trei ani despre structura sectorului bancar, caracteristici, aspecte financiare, tendinţe în dezvoltarea sectorului.
Totodată, lucrarea trebuie să ofere detalii despre serviciile bancare de retail pe două sectoare (conturi curente şi servicii conexe, respectiv carduri de plată şi siteme de plăţi), iar datele prezentate să acopere piaţa din România şi, pentru anumite aspecte specifice, despre statele membre Uniunii Europene.
"Studiul are ca obiectiv determinarea aspectelor structurale şi comportamentale care influenţează concurenţa pe piaţa băncilor de retail, incluzând forme de cooperare, condiţii de concurenţă şi intrare pe piaţă", se mai arată în anunţ.
Conform sursei citate, studiul trebuie să ofere o analiză detaliată privind produsele relevante şi cele substituite, piaţa geografică, extinderea ofertei/cererii în alte ţări, structura pieţei si comportamentul actorilor prezenţi (cotele de piaţă, tipuri de practici comerciale, rolul asociaţiilor profesionale, acorduri pentru crearea şi utilizarea bazelor de date, natura şi dimensiunea cooperării interbancare, incluzând cooperarea interbancară în cazul infrastructurii de plăţi).
Alte date care trebuie cuprinse în raport sunt condiţiile de intrare pe piaţă (bariere de natură structurală, tehnică şi comportamentală) şi rezultatul procesului concurenţial, care să includă preţul şi calitatea serviciilor, costurile şi profitabilitatea, rata inovaţiei, condiţiile de intrare şi ieşire ale participanţilor.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro