CONSILIUL JUDEȚEAN ARAD, în calitate de Autoritate Publică Tutelară, asistată de expert independent FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., anunță declanșarea procedurii de recrutare şi selecție pentru un post de administrator în vederea completării Consiliului de Administrație la Regia Autonomă „Administrația Zonei Libere Curtici-Arad” cu membri permanenți

22 septembrie 2025

CONSILIUL JUDEȚEAN ARAD, în calitate de Autoritate Publică Tutelară, asistată de expert independent FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., anunță declanșarea procedurii de recrutare şi selecție pentru un post de administrator în vederea completării Consiliului de Administrație la Regia Autonomă „Administrația Zonei Libere Curtici-Arad” cu membri permanenți.

Etapele de desfășurare a procesului de recrutare și selecție sunt:
1. Evaluarea prealabilă a dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
2. Evaluarea finală a candidaților selectați în Lista scurtă. Interviul.
I. Condițiile generale ale procesului de selecție prealabilă sunt:
a. Membrii Consiliului de Administrație trebuie să aibă studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice și să aibă minimum 7 ani de experiență profesională în domeniul studiilor superioare absolvite;
b. Selecția membrilor Consiliului de Administrație se realizează cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare. În măsura în care nu este afectat clasamentul întocmit, cel puțin o treime din totalul administratorilor aparțin genului subreprezentat;
c. Cel puţin un membru al comitetului de audit trebuie să fie autorizat ca auditor financiar şi înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spaţiul Economic European sau din Elveţia ori să deţină experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public, dovedită cu documente justificative, în conformitate cu art. 65 alin. (3)-(31) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative;
d. În mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi.
e. Majoritatea membrilor Consiliului de Administrație este formată din administratori neexecutivi în sensul art. 138, alin. (2) din Legea nr. 31/1990 şi independenți în sensul art. 138^2 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
f. Mandatul administratorilor este stabilit prin Regulamentul de organizare și funcționare, neputând depăși 4 ani;
g. O persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de administrator în întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
h. Selecția se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal și transparenței;
i. Candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe Lista scurtă vor fi ulterior înștiințați să depună o Declaraţie de intenţie realizată conform Scrisorii de Așteptări.

II. Cerințele generale și specifice de participare pentru postul de membru în Consiliul de Administrație:
Pentru postul de membru în Consiliul de Administrație având profilul de auditor financiar (autorizat ca auditor financiar sau persoană cu experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public) sunt necesar a fi întrunite următoarele cerințe:
a. să aibă studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă în domeniul ştiințelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice;
b. să aibă minimum 7 ani de experiență profesională în domeniul studiilor superioare absolvite;
c. experiență de conducere/ administrare a unor Societăți sau Regii autonome constituie un avantaj;
d. o înțelegere a sistemului legal și a mediilor legale și de reglementare în care operează Regia;
e. cunoașterea limbii române (scris și vorbit) și cetățenia română sau cetățenia altor state membre ale Uniunii Europene cu condiția să aibă domiciliul în România;
f. capacitate deplină de exercițiu;
g. stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe bază de documente medicale;
h. să nu fie destituit/ă dintr-o funcție publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat sau să nu îi fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
i. nu au înscrieri în cazierul judiciar;
j. nu au înscrieri în cazierul fiscal;
k. nu se află în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de membru în Consiliul de Administrație al Regiei;
l. îndeplinirea criteriilor conform prevederilor art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, actualizată;
m. trebuie să fie autorizat ca auditor financiar și înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spațiul Economic European sau din Elveția ori să dețină experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public, dovedită cu documente justificative, în conformitate cu art. 65 alin. (3)-(31) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative;
n. să aibă calitatea de administrator independent în înțelesul art. 138^2 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. 5 alin. (4) din O.U.G. nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare potrivit cărora, „Înalții funcționari publici, funcționarii publici și personalul contractual din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice nu pot fi considerați independenți.”

III. Criteriile minime de selecție sunt:
 cunoștințe despre obiectul de activitate al regiei autonome, cunoașterea proceselor tehnologice și operaționale, cunoașterea pieței în care acționează regia autonomă;
 gândire strategică și previziuni;
 finanțe și contabilitate;
 managementul proiectelor;
 tehnologia informației;
 legislație;
 cunoștințe de guvernanță corporativă a întreprinderii publice;
 competențe sociale și personale: luarea deciziilor, relații interpersonale, negociere, capacitate de analiză și sinteză;
 participarea în organizații profesionale naționale și internaționale relevante pentru obiectul de activitate;
 trăsături: reputație, integritate, independență, abilități de comunicare interpersonală.

Criteriile de evaluare/ selecție finală a candidaților – INTERVIU:
1. Dosarul de candidatură.
2. Matricea profilului de Candidat.
3. Declarația de intenție a Candidatului.

Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:
 Opis documente în ordinea solicitată cu paginația aferentă;
 Curriculum Vitae;
 Copie act identitate;
 Copie documente care atestă studiile efectuate (diplome de licență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale sau juridice);
 Copie documente care atestă experiența profesională în domeniul studiilor absolvite sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice: carnet de muncă, extras Revisal, contract de mandat, adeverințe angajator care atestă vechimea în specialitatea studiilor;
 Copie document care atestă autorizarea ca auditor financiar şi înregistrarea în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spaţiul Economic European sau din Elveţia ori copie documente justificative ateste că deţine experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public;
 Cazier judiciar;
 Cazier fiscal;
 Adeverință medicală din care rezultă starea de sănătate corespunzătoare;
 Declarație pe proprie răspundere privind statutul de „independent” – conform Formular 1;
 Declaraţie pe proprie răspundere privind veridicitatea și conformitatea dosarului de candidatură, conform Formular 2;
 Declarație pe proprie răspundere privind calitatea de membru în Consilii de administrație ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi numit, conform Formular 3;
 Declarație de consimțământ prin care Candidatul îşi exprimă acordul de a i se procesa datele personale, în scopul Procedurii de recrutare şi selecţie, conform Formular 4;
 Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese – conform Formular 5;
 Declaraţie pe proprie răspundere prin care Candidatul va confirma că nu se află într-una din situaţiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduita profesională – conform Formular 6;
 Declarație privind atragerea răspunderii în cazul falimentului/ insolvenței Societăților administrate sau conduse, conform Formular 7.

Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.
Documentele necesare în procesul de selecţie şi formularele de declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a CONSILIULUI JUDEȚEAN ARAD (https://www.cjarad.ro/) şi pe pagina de internet a Regiei Autonome “ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE CURTICI-ARAD” (https://www.zla.ro/ro).

Dosarul de candidatură se va depune până la data de 23.10.2025, ora 12:00 la registratura CONSILIULUI JUDEȚEAN ARAD din Strada Corneliu Coposu, Nr. 22, Municipiul Arad, Județul Arad, Cod Poștal 310003, în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare și data certă a depunerii. Dosarul va avea menționat Candidatura pentru funcția de membru în Consiliul de Administrație al Regiei Autonome „ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE CURTICI-ARAD”, precum numele şi prenumele Candidatului. Obligatoriu o copie a dosarului va fi transmisă în format electronic la următoarele adrese de mail: [email protected] și [email protected].
Plicurile ajunse după data și ora menționată nu vor fi luate în considerare.
Candidații declarați admiși la etapa de selecţie a dosarelor, care vor fi confirmați potrivit avizului conform al Președintelui AMEPIP, urmeză să fie evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia fiindu-le anunţate personal prin intermediul poștei electronice.
Relaţii suplimentare se pot obţine la expertul independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. la Telefon 0799-358.582.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro