Companiile straine se extind in Romania

3 iulie 2006

Cu peste 5 filiale XXL, Megadiscount si 16 magazine Penny Markt, grupul german Rewe vrea sa se extinda in continuare. Pana in 2011 Rewe va investi in Romania peste 200 milioane de euro pentru a deschide 200 de noi filiale. Orasele vizate pentru extindere sunt printre altele Bucuresti, Targoviste si Buftea.

Inca din 1970 lanturile de magazine MiniMall sau Penny au avut mare succes printre clientii germani, fapt ce a incurajat extinderea grupului si in restul tarilor vecine. In acest moment Rewe este activ in 13 tari europene si prin cele 2.903 de filiale se aduc la buget peste 32% din profitul total, adica 11.08 miliarde de euro. Rewe este vazut deja ca leader pe piata de consum retail, dar aceasta pozitie nu il impiedica sa se extinda in continuare.

Exceptand Germania, Rewe are peste 196.000 de angajati in lumea intreaga. Politica grupului este bazata in primul rand pe o calitate exceptionala a produselor, pe un sistem informational profesional si pe performanta. Pentru a-si motiva angajatii s-a creat o structura ierahica flexibila ce permite luarea deciziilor si punerea lor in aplicare cu usurinta, incurajand totodata si lucrul in echipa.

Selgros Cash&Cary vrea mai multe magazine nationale

Continuand pe sectorul de consum retail, compania Selgros Cash&Carry a continuat si ea extinderea la nivel national. Avand deja la inceputul anului 12 filiale, in luna martie a mai fost inaugurat un magazin la Ploiesti, pentru care s-a investit 15 milioane de euro. Cei doi asociati ai companiei, grupurile Rewe si Fegro Markt au aprobat la finele lui 2005 majorarea capitalului cu 30 milioane de euro, majorare ce avea sa sustina realizarea a doua magazine noi. In acest moment capitalul de 288.2 milioane de lei  este  detinut in mod egal de cei doi parteneri. Fara a mentiona valoarea estimata a veniturilor pe acest an, reprezentantii retelei Cash&Cary se asteapta la o majorare semnificativa in raport cu anul 2005.

In prezent, Cash&Cary are peste 38 de magazine in Germania si alte 9 in Polonia. Grupul a intrat pe piata din Romania in anul 2001 prin deschiderea primului magazin in Brasov, unde se afla de altfel si sediul central al companiei. A urmat in 2002 inaugurarea a inca trei filiale, dintre care doua in Bucuresti si unul in Targu Mures. In vara lui 2003 a fost deschis inca un Cash&Cary in Bucuresti si extinderea a continuat in 2004 si in 2005, ajungand in acest moment la 14 magazine in toata tara. Pentru urmatorii ani scopul companiei este sa deschida inca 15 SelgrosCash&Cary.

EuroTaxGlass's International se lanseaza in Romania

Incepand cu luna iulie a acestui an se va deschide in Romania o filiala locala a grupului EuroTaxGlass's. Compania este cunoscuta pentru furnizarea datelor despre evaluarea masinilor si despre costurile de reparatii. Un catalog de produse, intitulat “Preturi noi 2005” (“New prices 2005”) a fost valabil pe piata de masini din tara inca de anul trecut. In acest catalog au fost prezentate masinile de teren vandute in Romania si Germania.

Serviciile EurotaxGlass’s sunt aduse sub licenta in Romania de S.C. Media Mark-Print & Services. In ceea ce priveste catalogul de anul viitor, acesta va fi publicat in Romania in doua editii, iar masinile vor fi disponibile on-line. Filiala romaneasca a  EurotaxGlass’s va fi adaptata cerintelor pietei autohtone, dar va pune la dispozitie din baza sa de date si marci noi.

In ceea ce priveste piata de masini autohtona, ea dezvolta un trend ascendent, inregistrand 15 milioane de masini noi si 30 de milioane de masini folosite in decursul anului trecut. Infiintata in anul 2000 prin fuziunea companiei britanice Glass’s Information Services cu marca germane Eurotax AG, compania nou creata dispune la aceasta ora de filiale in peste 28 de tari si o baza de date de peste 360.000  de tipuri diferite de vehicule (autoturisme, masini de teren, motociclete, autoutilitare, camioane, remorci, ambarcatiuni marine, s.a). Importanta aceste companii este data de faptul ca ea a devenit punct de referinta pe piata de masini din intreaga Europa. Astfel, datele ei sunt vazute ca standard in evaluarea masinilor noi si rulate, precum si sursa de informare pentru guvernele Uniunii Europene in realizarea si reactualizarea sistemelor nationale de inregistrare auto.

Ana Zidarescu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro