Companiile renegociaza la sange pretul chiriilor, pentru reducerea costurilor

27 ianuarie 2009

Multe dintre companii au trecut la renegocierea chiriilor pentru spatiile comerciale sau de birouri pe care le ocupa, cu scopul de a taia din principalele costuri, intr-un an in care toata lumea se concentreaza pe a-si dramui lichiditatile. Vodafone, Flamingo, Domo, Edipresse, Depozitul de Calculatoare sunt doar cativa dintre cei care incearca sa obtina o reducere de circa 10-20% a chiriilor de la proprietarii spatiilor pe care acestia le folosesc. Cheltuielile cu plata chiriilor reprezinta unul dintre cele mai mari costuri fixe in bugetul unei companii, in unele cazuri, cum este retailul, fiind la concurenta chiar cu fondul de salarii. Din cauza ponderii chiriilor in costurile totale, unii operatori s-au reorientat dinspre locatii stradale sau centrale catre inchirirea de spatii in mall-uri, iar altii au luat masuri mai drastice, inchizand chiar o parte dintre aceste locatii.

 

“Cautam solutii pentru a ne reduce costurile si luam in calcul si micsorarea chiriilor. Din negocierile pe care le-am avut pana acum cu proprietarii de spatii, am obtinut deja o reducere de 20% la nivel de costuri”, a declarat pentru Business Standard Adrian Furnica, director general al retelei de retail IT&C Depozitul de Calculatoare.
Acesta a inchis, pe fondul crizei, 30 de magazine dintre cele 105 pe care le avea. Grupul Rompetrol a demarat renegocierea chiriilor, in functie, in principal, de suprafetele ocupate. Grupul detine peste 5.000 de metri patrati de birouri inchiriati in Bucuresti, in zece locatii.

“In contextul actualelor conditii de piata, Grupul Rompetrol a initiat o serie de discutii pentru renegocierea chiriilor”, precizeaza oficialii Rompetrol.

 

SURSA

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro