Compania de lenjerie intima Adore Me foloseste o strategie inteligenta pentru afla preferintele consumatorilor

24 noiembrie 2014

Desi majoritatea companiilor de lenjerie intima considera ca este suficient sa aleaga modele cat mai atragatoare pentru a-si promova produsele, Adore Me a descoperit metoda perfecta pentru a face aceasta strategie si mai profitabila.

Pentru a afla cu exactitate preferintele clientilor, compania a realizat multiple teste online de tip A/B, folosind fotografii cu modele imbracate in produsele Adore Me. Practic, pentru fiecare articol de lenjerie intima, s-au realizat zeci de fotografii, acest lucru implicand modele diferite, asezate in aceleasi pozitii sau in pozitii diferite, pe canapea, in picioare, cu diferite accesorii etc.

Apoi, fotografiile erau postate pe internet, pentru a analiza impactul acestora asupra utilizatorilor si pentru a observa, in final, care anume genereaza mai multe vanzari. „Din 1000 de persoane care acceseaza site-ul, 500 vor vizualiza fotografia A, 500 – fotografia B si, in timp, vom determina ce produs se vinde mai bine si aduce profituri mai mari”.

Aceasta tehnica, cunoscuta ca testare de tip A/B, este foarte raspandita in strategiile de marketing ale companiilor de renume, si nu doar pe internet. De exemplu, Google a utilizat aceste teste pentru a alege culoarea cea mai buna pentru linkurile de reclame, care sa maximizeze numarul de clickuri; de asemenea, site-ul web realizat pentru Campania Obama a fost testat folosind metoda A/B.

Compania Adore Me analizeaza in fiecare luna imaginile prezentate si impactul acestora din punctul de vedere al vanzarilor. Prin cercetarile de pana in prezent, compania a descoperit ca modelul potrivit conteaza mai mult decat pretul: acelasi produs purtat de modele diferite a generat reactii diferite la nivelul clientilor si acest lucru s-a reflectat si in ceea ce priveste achizitiile efectuate de acestia. De asemenea, un model cunoscut poate convinge clientii sa cumpere produse mai scumpe, au concluzionat oficialii companiei in urma testelor.

Pe internet, testele de acest tip sunt utilizate in special pentru a determina tipurile de reclame utilizate mai frecvent; de exemplu, pe profilul unei femei, pe o retea de socializare, vor aparea in general reclame la pantofi, rochii, genti, bijuterii etc., deoarece testarile indica faptul ca acestea sunt aspectele de care o femeie este interesata in majoritatea cazurilor. Bineinteles, daca un produs nu se vinde bine, imaginea se va schimba, pana cand compania isi va da seama care sunt produsele care genereaza cu adevarat o reactie pozitiva.

Sursa: Fast Company

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro